Gå til innhold

Euroscope 3.0a


Andreas Stangenes

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg forsøker å logge inn som observatør på Euroscope, men får ikke til å connecte på noen av serverene. Jeg får feilmelding ifht sectorfile.

 

error2.JPG

 

Sectorfilen jeg har lastet ned er: http://www.vaccsca.org/component/option,com_docman/Itemid,77/gid,112/task,doc_download/

 

profil.JPG

Dette er altså innlogginsbildet.

Nærmere forklaring på hva som skjer: Jeg trykker connect, og så går det gjerne 20 sekunder hvor det står ”connecting to vatsim server” eller noe sånt, og oppe i venstre hjørne på det store skjermbildet så står det vatsim med en rød ramme rundt. Etter ca 20 sekunder forsvinner ”vatsim” og så står det bare ”connect” igjen.

Hva gjør jeg feil?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS! Jeg har lagt .ese og .sct filene i euroscope rootmappa og trykket load sct i fra menyen på hovedbildet i ES - uten at det har hjulpet ;) Jeg har også prøvd alle tilgjengelige servere - mange ganger. Jeg har forsøkt å skrive inn ip-adressen manuelt. Jeg har slått av brannmuren.

 

Jeg har ikke forsøkt å reinstallere ES. Jeg tror jeg skal prøve det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal kun observe så er vrc lettere å forstå.

 

Men får å vise bakkegrafikk eller endre på det du vil se på scopen så må du gå til OTHER SET -> DISPLAY SETTINGS

 

Bakkegrafikk ligg under GEO og ICAO GND, Kystlinjer kan du velge KYST eller KystSN-LOW (sør norge lavdetalj)

Elver og div på østlandet heter Lakes

 

Å få opp navn på taxiways og lignende så går du på FREETEXT delen, sortert under ICAO og type (Stands, taxiways og VFR punkter)

 

Lykke til

 

MvH JT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...