Gå til innhold

Den virtuelle "flyklubben" fungerer.

Anbefalte innlegg

• Premium Medlem

Søndag, ute er det overgang fra høst til vinter, nesten ikke et menneske å se. På Gardermoen koker det i lokalet til FLG, mens jeg sitter alene på nordsiden av Polarsirkelen, og stirrer på oppstartsbildet til FSX. Gidder jeg å ta en tur til?? - Er det mange som kjenner seg igjen (også de SØR for Polarsirkelen)?

Jeg koblet meg opp på "vår frekvens" på TeamSpeak, og der var også den beryktede og høyst respekterte testpiloten Stian Rolandsen load and clear :D . Veien til cockpit var ikke lang, og snart var vi klare for take off fra Bodø AB i hver vår L-39 Albatross. Været var real, kaldt og nesten klart, så vi satte kursen sørover mot Mo i Rana, via Meløy og gjennom elvedaler og low pass over Røssvoll. Videre bar det forbi Heimneset og utover mot Sandnessjøen. Adrenalinnivået steg faretruende høyt, og manøvreringen ble i røffeste laget for Albatrossen, for plutselig hadde jeg både motorstans og påfølgende hjertestans. Jeg minner om at dette var onlineflyvning med full realisme, så et krasj ville plassert meg tilbake til begynnelsen :cry: . Bare noen meter over vannflaten, og lenge før hjertet begynte å slå igjen, startet motoren den langsomme økningen av turtallet. Det holdt med noen centimeters klaring, og i radioen hørte jeg såvidt Stian komme med noen oppmuntrende ord ( andre kaller det mobbing ).

Vi fortsatte som planlagt, tok en touch and go på Stokka, og steg til 16000 fot på tilbakeveien nordover. Fremdeles fint vær og vi kunne se hele Lofotveggen allerede før vi passerte Nesna. Resten av turen var rein nytelse, og vi dristet oss til noen siste sprell før vi meldte oss til Bodø Tower.

alb1.jpg

alb2.jpg

alb3.jpg

alb4.jpg

alb5.jpg

alb6.jpg

alb7.jpg

For ordens skyld, dette var altså IKKE noen planlagt tur, men resultatet av at vi nå har en server som gir oss muligheter for å møtes uformelt. Vi trenger ikke sjekke kalenderen eller klokka for å ta en tur, gløtt innom, eller send melding til en kompis med oppfordring til flight. Er det mye trafikk fra før, anbefales å opprette egen frekvens, så unngår man kaos. Forøvrig gjelder normal høfflighet, og piloter oppfordres til å melde fra når man taxer, tar av, er på base, final osv.

God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og ikke et øye er tørt...

Dette var bare vakkert. Jeg har noen bilder på lur selv, men fikk ikke lastet dem opp før det ble kveld i går.

Jeg må ærlig si at dette med multiplayer har virkelig fått en helt ny grad av realisme og gleden ved å fly sammen med andre, enten det er med 2 meters avstand eller flere kilometer, har nok en gang våknet skikkelig til liv i denne karen. Det begynner vell å bli nærmere 3 år siden sist jeg hadde en slik enorm glede av å fly på multiplay. Det var tilbake i glansdagene til VOZ og vi var et gjeng som satte oss som mål å overbefolke den virtuelle himmelen over Australia.

Tusen takk til de som har gjort dette mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...