Gå til innhold

Kuwaitisk ”Bug”

Anbefalte innlegg

Hei

De aller fleste F/A-18 Hornet brukerne har gått for grå malte fly, men det Kuwaitiske luftforsvaret har malt flyene i et interessant kamuflasje mønster med to grå farger og sand farge.

Kuwait bestilte faktisk sine C og D modell Horneter før den Irakiske invasjonen i 1990, men de ble ikke levert før etter krigen. Ca. 40 fly er fordelt mellom to skvadroner (9 and 25 Sqn).

Captain Sim inkluderte en Kuwaitisk paint for deres Xload F/A-18D pakke og jeg hadde bare planer om å forandre hale market til 25 skv når jeg oppdaget at hele kamuflasje mønstert var feil. Til og med koden på halen var feil (den tilhører en C model). Så som vanlig når man er detalje opptatt så ble det å lage helt nye texturer…

Det største problemet var faktisk å skaffe informasjon og bilder om selve kamuflasje mønsteret, det finnes svært få hi res bilder av KAF Horneter på nettet.

Jeg tror det ble rimelig riktig til slutt og her kommer noen screenshots av F/A-18D “442” fra 25 Sqn. Enseter F/A-18C "414" sniker seg også med på noen bilder..

Og Bug, det er et kallenavn på F/A-18 serien av fly….

Scrshot1872.jpg

Scrshot1282.jpg

Scrshot0112.jpg

scrshot1642.jpg

Scrshot0092.jpg

Scrshot1382.jpg

Scrshot1492.jpg

Scrshot1722.jpg

Scrshot1782.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det! Ja det stemmer angående VC. Jeg har aldri helt likt acc Hornet cockpiten helt til jeg fant en manual på nettet som forklarte avionicen og hvordan ting fungerer. Plutselig så var VC'n faktisk noe av det bedre som finnes til militære fly!

C og D modellene har like frontcockpiter så det funker helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...