Tommy Hansen Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 [size:14pt]Captains, it's that time of year again. It's time to sharpen your focus,and start preparing... It's time for:[/size] [size:14pt]Jepp, VATSIM's MADNESS numero uno av pompøse proporsjoner vil igjen ramme deg med full kraft! Vet du ikke hva jeg prater om? Sjekk detaljer fra-->[/size] [size:14pt]CTP 2008[/size] [size:17pt]Så, er du modig nok? Kan du takle trafikken? Vær der,eller gå å spytt i hjørnet.[/size] :grin: [color:#FF0000]Watch[/color] [size:11pt]THIS SPACE[/size] [color:#FF0000]for all the info you need. Booking and info will be availiable from October 1st 0000Z [/color] Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Huff, dumt at PC'en min er for dum til å takle slike mengder trafikk. Hadde vært morsomt. Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Jeg gidder ikke og fly over hele dammen igjen.Så det blir nok ICE615 fra JFK-KEF. Siter
Harald Strand Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Greit nok at det er sosialt og alt det der, men du sitter jo å ser på at flyet ditt ligger i cruise over vann og gjør alt selv! Hva er egentlig kjekt med det? :confused: Siter
Werner Rafteseth Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Du sa det selv - det sosiale. Og ikke minst er det mye utfordringer med ATC-comms når det er så store trafikkmengder Siter
Tommy Hansen Skrevet 30. september 2009 Forfatter Skrevet 30. september 2009 Harald: Hmm.. noe sier meg at du har snublet innom dette forumet av en feil? Hva handler moderne airlinerflyvning om? Jo nettopp det.. monitorering. Sørge for at du flyet og pax kommer seg sikkert og komfortabelt fra A-B. Vil du ha action,prøv Lock On e.l. Dessuten, CTP er [size:14pt]ALT ANNET[/size] enn å sitte å se ut i luften. Du er travel opptatt ganske mye av tiden. Selvsagt blir det roligere på cruise over selve dammen når man er på sin NAT. Men selv der må du holde styr og gjøre deg klar til raporteringer underveis. Kikk litt gjennom screenshotposten min som jeg linker til,så skal du se at nettopp denne dagen er det fryktelig mye å gjøre. For jeg kan nok si det med sikkerhet at det er mangel på erfaring og kunnskap om NAT operasjoner OG CTP som får deg til å tro at dette blir "a walk in the park". Nei tvert imot,her må du jobbe for "lønna". Så, faktisk blir det ikke så veldig mye tid til sosialt dill-dall på TeamSpeak på akkurat dette eventet,nettopp fordi du har så mye å gjøre. Men,liker man ikke airlineroperasjoner og masse trafik, så holder man seg "hjemme" å leser en bok istedet. "How to fly an airliner" f.eks. Siter
Marius Arnesen Høiseth Skrevet 30. september 2009 Skrevet 30. september 2009 Greit nok at det er sosialt og alt det der' date=' men du sitter jo å ser på at flyet ditt ligger i cruise over vann og gjør alt selv! Hva er egentlig kjekt med det?[/quote']I tillegg til det Tommy svarte, så er det ingen som sier at det er forbudt å sette en TV-skjerm med parabol ved siden av PC'en Det hadde jeg kommet til å gjøre hvis jeg skulle flydd flere timer i strekk. En gang, noen år tilbake når jeg nettopp hadde fått FS2004, så fløy jeg Oslo-Kreta. Ca. fem timers ventetid, siden flyet var helt fullastet. Det tok lang tid. Siter
Harald Strand Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Joda, var ikke å snakke negativt på en sånn måte! Jeg fly da airlinere selv, men hadde aldri gidda å fly så langt! MEN det er jo hvordan jeg føler det, ikke sånn andre kan ha det! Siter
Per-kristian Jensen Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 AAL84A ORD-FRA booket. (Ville ha bare 84 men den var booket allrede, derfor 84A. Flyr jo for Joinava) Siter
Paulo Fernandes Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg er med denne gang Lufthansa 747! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.