Gå til innhold

Noen spørsmål til


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Spørsmål:

 

1. Kan en NDB være plassert sammen med en OM? Hvis ja, kalles det da NOM, LOM eller NDBOM.

 

2. Hva betyr transponder kode 1200?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey

 

1. Joda, en NDB eller LOCATOR kan ha samme possisjon som en OM. De blir som regel merket LOM på Jeppesen-kart. AIP-kart er jeg ikke så sikker på. Har ikke AIP'n min for hånden.

 

2. Hvis jeg husker rett, brukte vi 1200 for ukontrollerte VFR-flygninger i "gamle dager". I dag bruker vi 7000. Noen land bruker også fremdeles 1200, eller 2000. I Tyskland bruker de 0021 opp til 5000'MSL/3500'SFC, og over 0022. I Kroatia bruker de 0001 "[smil]"

 

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Colocated NDB og OM er ikke uvanlig,jeg kan ikke huske annet en at ndb blir markert med sitt"callsign" som OM oftest med to bokstaver og på IAL(innflyvningskartet) med to streker(dash-dash) for outermarker.Outermarker og ndb er to forskjellige ting som kan plasseres på samme sted.De ZO som colocated med OM på Sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...