Gå til innhold

Nytt kamerastativ.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Har alltid drømt om å bruke Cub som flyvende kamerastativ. Det nærmeste jeg kommer å realisere den drømmen blir nok A2A sin virtuelle Piper Cub. Den er jo allerede grundig presentert, både med og uten Heidi, så jeg skal ikke mase så mye om hvor fantastisk den er. Men jeg må få slutte meg til de som roper høyt i rein begeistring :D !! Etter noen turer med Heidi i forsetet, ble hun byttet ut med kamerabag, termos og stor matpakke, og så bar det ut på tur. Det går ikke så fort, men man får med seg landskapets skiftende lysforhold, og har en stødig plattform til fotografering både høyt og lavt.

 

 

ph1.jpg

 

ph2.jpg

 

ph3.jpg

 

ph4.jpg

 

ph5.jpg

 

ph6.jpg

 

ph7.jpg

 

ph8.jpg

 

ph9.jpg

 

Hvem som fikk de beste bildene aner jeg ikke, jeg i Cub`en eller han fyren som fløy ved siden av......??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Takker for hyggelig respons.

 

Og ja, jeg liker meg i villmarka, både virtuelt og virkelig. Med eller uten kamera. Og jeg bruker faktisk fly ganske mye som fotoplattform. Dessverre er det ingen Cub tilgjengelig i Bodø, så her må jeg som oftest låne flyklubbens Cessna 182P, hvor vi tar av den ene døra for fri sikt og fotografering.

Har også brukt helikopter, som er fantastisk til foto, men det er jo fryktelig dyrt og må bestilles lang tid i forveien (upraktisk når man er væravhengig).

 

Var også så heldig å få hilse på den legendariske svenske "fjellfotografen" Sven Hørnell for en del år siden. Han dro rundt i sin private Super Cub på flottører, og fotograferte fantastiske landskapsbilder samtidig som han fløy.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...