Gå til innhold

Atlantic Airways


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle dele, vell, litt av hvert med dere.

Først, mitt andre nyinnkjøp (første var F-16D) Cera's nye Bell 412.

Og hvilket land egner seg best til helikopter flyvning? Jo, Færøyene. Det fantastiske sceneriet (freeware) som dere finner i biblioteket her har 1 flyplass og hele 14 helipads spredt rund hele landet, pluss at man kan jo teoretisk sett lande hvor som helst med helikopter har jeg hørt.

 

Sceneriet er bare lekkert, tror alle byer og bygder er representert + masse eye kandy. Vakker natur er det også og hva er vel bedre enn å suse bland fjellene i ett helikopter.

 

Men jeg måtte jo ha rette drakten for å fly på færøyene, og da er det bare ett alternativ, Atlantic Airways, som opererer med B412, så jeg måtte jo ta fram malekosten og vips, resultatet ble :

 

Vi starter fra Mykines, dvs, fotgraferingen starter derifra. Take off og fotografen stod med ryggen til storbyen Mykines, så man ser ikke så mye til storby'n...men den er der :)

Atlantic412_Mykines.jpg

 

 

Så er det opp i cruise heading for Gasadalur.

Atlantic412_Mykines-Gasadalur_cruis.jpg

 

 

Det ser jaggu meg ut som at det er en fotograf/spotter ved hver pad, her er jeg ihvertfall foreviget like før TD i Gasadalur.

Atlantic412_Gasadalur_Landing.jpg

 

 

Det ble en kort stopp her, kun fru Jákupsson som var med, pluss litt last som skulle inn til Vagar.

Atlantic412_Gasadalur_unloading.jpg

 

 

Så var det bare å sette kursen for Vagar, her fra final RWY 13.

Atlantic412_Vagar_approach.jpg

 

 

Også like før touchdown, Vagar. :)

Atlantic412_Vagar_landing.jpg

 

 

Thank you for flying with Atlantic Airways ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man si, det er jo Cerakvalitet, intet å utsette på cockpit. Man kan tilogmed ta ut seterader :)

Uheldigvis går det rykter om at dette ble siste produkt fra Cera pga pirat-virksomhet, ser ut som at virkningene av denne "uskyldige" delingen begynner å få konsekvenser, de store utviklerene overlever nok sikkert litt lengere, men men. Var jo meningen de skulle lage 212'n også + de forskjellige variantene til 412, det er mulig de ferdigjør 412 versjonene (som forhåpenligvis blir "patcher") men intet er sikkert :(

 

NB! Dette er ikke ett CTRL+E helikopter, oppstartsprosedyre må følges ellers blir du stående på bakken, ingen snarveier her ;)

 

Her følger en knippe uredigerte bilder fra alle mulige vinkler:

Atlantic412_00093.jpg

Atlantic412_00094.jpg

Atlantic412_00090.jpg

Atlantic412_00094.jpg

Atlantic412_00089.jpg

Atlantic412_00091.jpg

Atlantic412_00092.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

 

Joda, det er 212 til FSX jeg mente. Har undersøkt litt, og helisim miljøet har slått ring rundt Cera, og det ser ut til at de har gått igang med EMS versjonen av 412, får håpe 212 også blir laget. Forøvrig er det en patch like rundt hjørnet.

 

Svinger automatisk rudder left?

Nøyaktig hva mener du med det, feil kalibrering av utstyret? Torque effekt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Jeg hadde en lengre periode hvor Vagar var min faste oppstartsflyplass, syntes Færøyene var et flott scenery og et artig sted for VFR. Men det var før Tongass Fjords X :cool: .

 

Spennende helikopter, ser det går sin seiersgang på diverse forum. Virkelig synd at piratkopieringen har begynt å "drepe" interessen for å lage førsteklasses addons hos mange av de "små" utviklerne :mad: . Håper Cera finner en vei videre, kanskje samme (innviklete) aktiviserings-prosedyren som Warbirdsim er løsningen??

 

PS. Noen av bildene ser uskarpe og kornete ut, er det kraftig komprimering eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernie:

 

Joda, der nevnte du nok en investering som har blitt tilføyd en ellers så lang å kostbar liste.....F ta deg he hehe he :D

Færøyene er en spesiell plass, ihvertfall for rotorheads, selv om jeg må innrømme at jeg bruker også å suse med div mil jets der også. Det er mye pga helheten i sceneriet pluss at naturen har vært grei mot oss simmere med tanke på vegitasjon på Færøyene, nesten kjemisk renset for trær, så man tjener noen fps :) også har man jo alle disse småstedene her og der, en 180 graders roll over ett fjell, stupe ned i en fjord å vips, der bor det jammen meg noen. Synes landskapet er helt perfekt, nesten ett mini Norge...uten trær ;)

 

Ja, det er ett kvalitetsprodukt, eneste negative for min del, er at det plages litt av float effekten, men det gjør de fleste modellene i MSFS. Forøvrig, håper det blir fixet på i den patchen som kommer, og har hørt at de også vil implementere en quickstart greie for CTRE+E "amatørene" he he.

Det ser ut som at massiv e-mailing med støtte har fått Cera gutta til å bite tennene sammen og fortsette litt til, så det er vel en blanding av entusiasme og takknemmelighet mer en business som har fått de til å fortsette. Jeg bare krysser fingrer og tær for at B212 og B222 prosjektene blir fullført, for dette er kvalitet.

 

Bildene, tja, den 1'ste serien er tatt i windowed mode, levels justert i PS, andre serien er fullscreen, også levels justeringer i PS, 3'dje er raw, uredigert og tatt i WM, men nå er jeg vel kanskje ikke mester fotografen heller heh, og jeg har ikke tenkt å ta opp kampen med "de store" her på forumet.

 

Helge: Det er Førøyinger vi snakker om, de har kraaaaftige telelinser. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even: He he, jeg hører deg, det er ikke alltid man selv skjønner hva andre forstår, du kunne jo snakket i kode :D

Du får ta Tommy's råd, tror nok at det er det som er problemet, ellers, sånn generelt, så kan alle rotorheads søke etter ett program som heter "HeliForce", ett freeware tweak prgram for helikopter hvor man har mange muligheter, men hovedproblemet ditt høres ut som p-factor innstillingen.

 

Tommy: Danke :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt, dette er kvalitet tvers igjennom, som sagt, det eneste ankepunktet jeg har er denne "float effekten" som de aller fleste helikopter modellene sliter med. Det er tatt opp med Cera og det blir vel løst med en patch som ligger like rundt hjørnet (samt dette med en lettere oppstarts sekvens for de som ikke "trenger" en realistisk oppstart).

 

Men ellers, top notch, full score :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dodosim er jo i en klasse for seg selv, og jeg tror neppe de deler sine hemmeligheter med andre, forståelig men synd for helikopter fanatikere generelt ;)

En UH-1 fra Dodosim må jo bare bli bra :D

 

Lyden er en fryd, ikke nok med at man får fyre i gang 1 turbin siden det er en 412 men 2 stykk he he.

Når det gjelder handling, så troner som sagt Dodosim, og jeg vil si at denne er en god andre plass...over de andre, men når ikke heeelt opp til Dodosim uten at det er negativt i og med at de stiller i en annen klasse :cool:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vettu Pasi nå leverte du så fine bilder at her måtte det handles, ;)

 

må si at dette var noe annet en Nemeth design sine fugler,

her var det ikke bare og trykke CTRL-E nei, ikke var den lettflyd heller i forhold til Nemeth's Huey, men for en lyd av turbinene når du fyrer dem i gang,

men sant sies så tok det meg et par ganger før jeg fikk liv i fugel'n(også var det de med mannfolk og lese manualer da :crazy:)og fikk høre tubinene starte, men etter litt lesing så var det mye enklere en jeg hadde trod.

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...