Gå til innhold

Mirakuløst bra Mirage!


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

 

Mens andre (heldiggriser) får oppleve både Mirage2000 og andre godbiter LIVE på Rygge, må vi hjemmesittere ty til den virtuelle flyverdenen. Og sannelig dukket det opp et lite mirakel av en Mirage 2000 fra en liten ekspertgruppe i Frankrike. Har riktignok sett diverse innslag om utviklingen av denne modellen, men siden alt går i fransk har jeg ikke forstått så mye av det hele :blush: . Heldigvis er det mange våkne entusiaster rundt om i diverse forum som lekket nyheten, så jeg fikk brukt fredagsnatta til interessante testflyvninger. Mirage2000 er en meget gjennomført modell og flyfeelingen virker uhyre bra og nøyaktig. Det var litt plunder med å få startet utysket, siden alt går på fransk, men igjen kom andre forum til unnsetning, og snart var jeg i lufta. Det eneste som mangler er gode lydfiler, men her lånte jeg bare fra min innholdsrike hangar, og modellen var omgående komplett og fullblods!! Og glemte jeg å si det,...dette er utrolig nok FREEWARE.

 

mir1.jpg

 

mir2.jpg

 

mir3.jpg

 

mir4.jpg

 

mir5.jpg

 

mir6.jpg

 

mir7.jpg

 

mir8.jpg

 

mir9.jpg

 

God helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg får ikke til å laste ned modellen :crazy: Blir bare spurt om et passord hele tiden?

 

 

Nevermind, fikk det til! Gikk til Inscription og registrerte meg, men fikk da opp en feilmelding, men så prøvde eg å skrive inn det bruker navnet som eg lagde. Da funket det vist allikevel :D Laster ned nå!

 

Btw Ernst! Skamflotte bilder av en herlig fighter! og takk for tipset om den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

Til fsx?.. Eller fs9 også?

 

Kun til FSX Accs. Den er fullpakket av allskens systemsimuleringer og effekter som bare FSX klarer.

 

Bra du fikk det til Tommy :) , jeg måtte også prøve noen ganger før nedlastingen ble godkjent. Ser andre har samme problemet, og da er det bare å registrere seg (gratis) og bruke det passordet og brukernavnet man skriver inn, og overse eventuelle varsler om "error" !!

 

Har du fått start på motoren?? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

 

He he, det ble litt prøving og feiling på fransk-engelsk :grin: . Først må du få slått på 2 brytere for "pumps" på høyre panel. Deretter slo jeg på "avionics on" rett ovenfor "annunciator-panelet". Da kunne man bruke ctrl + E, og etterpå ctrl+shift+F4 ( hold nede til motoren får turtall). Nå er det mulig å taxe for take off posisjon.

Klar for take off, ned med slats, bryter i manuell stilling ( det samme under landing ). Rett etter take off, "unlock gear" ( bryter rett ovenfor hjulhåndtaket ), og inn med hjul, inn med slats, pluss bryteren over i auto. Brytere for navigasjonslys og landingslys er lett gjenkjennelig.

 

Jeg tar som regel bare kortere turer med 50 % fuel. Det skal også gå an å fly clean uten alle dubbeditt-våpnene som henger rundt omkring, men det har jeg ikke funnet ut av enda?

 

Anbefaler å finne ny lydfil da denne bruker alias til F-18, som jeg synes er veldig puslete. Jeg byttet den med komplette lydfiler til en Delta Dagger fra Razzbam, og da begynte blomsterpottene i stua å flytte på seg :grin: .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette flyet er virkelig bra saker, lenge siden jeg har hatt det så gøy med en freewre fighter i FS.

 

Når det gjelder lyd så er SNECMA M53 motoren i Mirage 2000 en forholdsvis datert sak sammenlignet med de mer moderne amerikanske turbofan motorene som sitter i feks F-15 og F-16, så når det gjelder lyd så burde det passe med noe fra 50-60 tallet som lager mye støy..hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun til FSX Accs. Den er fullpakket av allskens systemsimuleringer og effekter som bare FSX klarer.

 

Tror du tar litt feil, Ernst. Den er ikke kun til FSX accs. Den tar utgangspunkt i at du har installert Accs. ettersom den bruker F-18 lydene til det flyet, men dersom du bytter ut den originale filen med version_SP i nedlastingspakken skal det fungere. Men, da uten lyd. Det virker jo ikke som det er så farlig, ettersom de fleste kommer til å bytte ut lydene uansett.

 

Så, over til det med clean version av Mirage. Ifølge dette forumet: http://www.sim-outhouse.com/sohforums/showthread.php?t=21496&page=6 trykker man på shift+2 også ved announciator (skrevet litt feil kanskje) panel er det 4 grønne lys. Disse trykker man visst på og dermed blir missiler og tanker borte. (har ikke testet dette selv.)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...