Gå til innhold

Jeg er stolt som en hane

Anders furse

Anbefalte innlegg

Nå tok jeg min første fulførte tur på Vatsim, Med SAS 737 800, fra ENGM til ESSA. Det gikk kjempe bra, når jeg var i nærheten av flyplassen var det bare å presse inn APP Hold så linea fuglen seg pent opp med rullebanen. Jeg kommmuniserte med Atc over text siden jeg prøvde med mic, men det var litt for vanskelig. Dere kommer nok til å se meg på fremtidlige events.

Mvh Anders.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja fly for det meste i Norge. Men ern ting jeg lurer på er.

Jeg spurte atc når jeg var over Sverige, om ILS frekvensen til den rullebanen jeg skulle lande på. Han sa at jeg skulle vente litt, så skulle han finne det ut. Så får jeg en privat melding fra en annen pilot med svaret. Og jeg svare takk tilbake, men jeg lurer på hvordan man kan sende meldinger til andre piloter. Jeg bruker Squawkbox, men det står ikke noe om hvem piloter som er i lufta eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du går i squawkbox-menyen så er det et valg som hetet "chat.." eller "private chat.." eller tilsvarende. Velg denne, og skriv inn callsignet til den du vil snakke med (merk deg at så lenge feltet der du skal skrive inn callsignet er oppe, er du pauset i luften. Ikke en lur ting å gjøre på finale ;) ). Du kan også trykke på callsignet i frekvens-chatten til squawkbox, da slipper du å skrive inn noe, men du er jo selvfølgelig avhengig av at dere har skrevet noe i chatten på samme frekvens. Som Daniel sier, kan du også bruke en kommando i den ordinære chatten, men jeg opplever at denne er bugget og bare fungerer i mindre enn halvparten av tilfellene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...