Joakim Hagen Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Heisann! Skal ta tog fra Åndalsnes til Fauske. Men når jeg skal hjem igjen tar vi turen innom Bodø for å se på flymuseumet. Hva kan jeg forvente å se der? Er det simulatorer ? Ser jo på bilder at dt skal bli ganske kult å se rundt der på fly fra krigen. Gleder meg :0) - Joakim Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Åge Storli Berg Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Når jeg var der så var det iallefall en full ( ? ) motion F16simulator som absolutt er verdt å prøve når du først er der! Mange fly er utstillt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Petersson Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 De har 2 typer simulatorer der. Den ene er en slags "Berg og dalbane" sak med div. filmer man kan se der simulatoren beveger seg tilsvarende det på bildet. Den F-16 simulatoren som Åge prater om, er nok ikke noen F-16 simulator lenger. Det har noe med at de F-16 flyene som blir produsert til flightsimulator for tiden beveger seg for raskt. Men den beveger seg fortsatt veldig fort, en roll = 3 sekunder elns. Og den beveger seg fritt i 2 akser. Roll og pitch. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Andrè Larssen Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Er en "full-motion" simulator der ja. Man flyr en Learjet i FS, ikke verdt 70kr spør du meg. Anbefaler dog guidet tur i museumet. Flinke guider Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Petersson Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Evt. få deg et ID-kort der og få gratisturer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Joakim Hagen Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Aah! Skjønner at det er mye der! :0) Skal bli ganske gøy. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Petersson Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Ja, det beste på museet er ostekaka i cafeen. Den er litt dyr, men fortsatt... Det må være værdens beste. Til og med bedre enn den ho bestemor laga. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.