Gå til innhold

Forslag!


Steve Strøm

Anbefalte innlegg

Kjære flinke, dyktige, og meget høyt verdsatte administratorer!

 

Har ett lite forslag..vet ikke om det bare er meg som har tenkt det, men kan jo lufte det likevel!

Jeg lurte på om vi (dvs admin)kan lage ett nytt fora med forskjellige add-ons-fly? (payware), som feks, PMDG, ARIANE, AEROSOFT....osv..og lage mapper på de forskjellige flyene, tilhørende de forskjellige utgiverne...skjønner dere hva jeg mener?

 

Jeg kjøper endel payware-fly (md-11x var den siste), og jeg har mange spm, selv etter mange hundre sider med manuals, og tutorials..og det har sikkert flere også..

 

Derfor hadde det kanskje være greit å ha ett slikt fora?

 

På den måten vil jo alle som kan/vil svare på eller hjelpe, kanskje sitte med samme software, og kan dermed letter hjelpe, da man er kjent med panels, og andre ting på de spesifikke payware?

 

På den måten er det lettere å forklare/forstå løsninger...og man får også ett mer spesifikt fora?

 

Dette er jo bare en luftig tanke, men kanskje flere vil komme med synspunkter?

 

Regner med dere skjønner hva jeg mener her :))

 

PS: Vet at vi allerede har en "ADD-ONS", men jeg mener den er litt for "flytende" da den er ment for alle ad's og ikke bare fly..

 

Kan sikkert bruke den, men jeg mener ett mer spesifikt fora gjør mer nytte :))

 

Hiv dere på...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener noe a la diskusjon.no, hvor hovedkategoriene (f. eks. fotografering) har flere underkategorier (f. eks. bildekritikk, ditt fotogalleri, utfordringer osv.)? Kan virke som en god og ryddig idé, så lenge man beholder de vanlige postene på de samme plassene som før (blåkopi av diskusjon.no, altså). Men jeg tror det vil være bedre å ha kategiorier som "PMDG", "MJC" osv. i stedet for en kategori for hvert enkelt fly...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte mer på ett PMDG-fora (og andre), hvor undermappene kan hete feks MD-11x, 747-400, 737 NGX...osv!..Slik at man får rutet spm/svar riktig..ikke bare på produsent, man altså også den spesifikke fly-typen :)

 

feks

PMGD_ (Fora)

MD-11x (trådmappe)

747-400 (trådmappe)

737 NGX (Trådmappe)

 

osv osv..

 

Etterhvert som disse mappene fylles opp av spm og svar, vil de nemlig kunne fungere som en form for FAQ ;)..og da veldig spesifikt, nemlig på produsent og flytype..på den måten hindrer man at man sparer forumet for 100 svar på ett og samme spm, for hver produsent/flytype :)

 

Copy? ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig enkelte flytyper eller produsenter ikke har så mange "kunder", men jeg syntes likevel muligheten bør være der..

 

Flere grunner til det:

 

-Det vil være enklere å finne uten søk, søk kan ofte ta opp andre ting en ditt spesifikke søk.

 

-Det vil bli enklere å komme over "kjøpe-kneika" for alle ettersom man vet hvor man kan finne svar.

 

-Det vil være til stor hjelp for de som er helt nye, og trenger hjelp fort ;)

 

-Det vil kunne gjøre forumet til ett mer attraktivt sted å lete etter hjelp

 

-Flere vil forhåpentlig kjøpe flere "vanskelige kjøpefly",noe som støtter produsentene til å produsere mer :)

 

-Flere får en større forståelse rundt rutiner og checker, noe som på kjøpefly ofte er mer reelle enn FS fly

 

...kunne nevnt i fleng her..

 

..men som sagt, dette er bare mine tanker,,,vi får vente å se hva "il duce" sier :)..jeg vet hvertfall at jeg har brukt søkefuksjonen mange ganger, uten å finne mye hjelp på spesifike problemer, på spesifikke produsenter og flytyper. Ender ofte opp på produsent-sidene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...