Gå til innhold

I hvilken kontrollsone er dette?


Lars-Petter Meyer Bedin

Anbefalte innlegg

Luftrommet er vel i utgangspunktet regulert av kontrollenheten i Storbritannia, men denne sonen faller nok litt "utenom" pga. lite trafikk etc. Det er luftrommet over de store flyplassene og fastlandet som er de kritiske punktene.

 

Jeg har inntrykk av at denne delen rett og slett ligger for langt ute til at man både får dekket dette området, samt de kritiske områdene over London.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er EHAA_CTR som er i Amsterdam FIR, såvidt jeg kan se er det der du befinner deg. Du er nok heller bare uheldig med når du flyr vs når de er pålogget. Hvor aktive de er på Control vet jeg ingenting om. Det er forsåvidt forståelig at LON ikke dekker, jeg dekker ikke Sverige eller Danmark når jeg sitter Oslo heller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den britiske del af Nordsøen er noget rigtigt rod! :)

 

Problemet er lidt, at ServInfo's billede ikke viser den rigtige opdatering af luftrummet i Nordsøen.

 

Copenhagen Control dækker ned til og ud til dér hvor FCY-DOL befinder sig (punktet TIPAN)

 

Scottish (EGPX_CTR) dækker (naturligvis) det skotske, men dækker faktisk også helt ned til ca hvor EXS206 befinder sig.

 

Resten af den britiske Nordsø er dækket af EGLL_N_CTR.

 

Bemærk, at LON_CTR er en lokal London-zone. Hvis LON_CTR er online, vil hal EGLL blive vist i ServInfo. Men det er ikke hele EGLL der er dækket. Kon London-området.

Det samme gælder i Skotland: SCO_CTR dækker kun land-områder, og dermed ikke Nordsøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...