Gå til innhold

777-300 tailstrike i Japan


Anbefalte innlegg

Enig at media roper ulv ulv,på hver nødlanding som skjer.Men denne er jo ikke akkurat blåst opp da.Vel...overskrifta til VG.Men en slik tailscrape er vel ikke akkurat ufarlig,selv om flyene er konstruert for en viss påkjenning.

 

Har vært drit redd jeg,skal jeg innrømme hvis jeg hadde følt at jeg fikk rævva nedi betongen og hørt ett heidundranes bråk under meg. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er meg bekjent bare én av oss 4789 her inne som flyr 777 i virkeligheten, og bare så det er sagt den personen er definitivt ikke meg!

 

Men ut fra filmen skjønner jeg ikke hva som egentlig skjer her. Det ser jo ut som om flymaskinen er vel nede med hovedhjula før altså halen igjen begynner å gå "feil" vei nedover igjen, skraper skikkelig nedi og også mer eller mindre holder seg i flere sekunder der. Et forsøk på en Go Around som ble avbrutt dette?

 

Men uansett selvfølgelig flott at dette endte så bra mtp. skader på mennesker i hvertfall. Skal bli interessant å finne ut av hva som og hvorfor egentlig dette skjedde, og hvorfor halen fikk skrape nedi såpass lenge som det for en komplett amatør som meg virker som den fikk gjøre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir-Finstad

Feil CG og redusert kompansasjon fra rudder etter som farten avtar? 777 prøver vell og kompansere for en feil cg i hele flare og siste segment av Autoland om jeg ikke tar feil. Men det må da ha lyst ei lampe eller to.... blir spennede og se hva som kommer ut i etterkant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...