Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 vg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Nok et tilfelle av en ikke-sak som blir til en stor sak i media... :crazy: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole Sannes Riiser Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Ja, de synes tydeligvis det er hyggelig å nøre opp under folks flyskrekk (og skape ny skrekk hos dem som ikke har det). Det funker ikke på meg da, jeg gleder meg veldig til jeg skal ut og fly Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 13. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2009 Enig at media roper ulv ulv,på hver nødlanding som skjer.Men denne er jo ikke akkurat blåst opp da.Vel...overskrifta til VG.Men en slik tailscrape er vel ikke akkurat ufarlig,selv om flyene er konstruert for en viss påkjenning. Har vært drit redd jeg,skal jeg innrømme hvis jeg hadde følt at jeg fikk rævva nedi betongen og hørt ett heidundranes bråk under meg. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Alikevel... "Kræsjlanding"? Er ikke spesielt begeistret for det når bilen kommer borti autovernet, men jeg vil ikke kalle det for "kræsjkjøring"... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Magnus Brenne Østhus Skrevet 13. juli 2009 Del Skrevet 13. juli 2009 Litt vel overdrevet med kræsjlanding ja! Nok et eksempel på at media er katastrofeorientert.. men det er noe rart med mennesker og flyulykker. Det finnes jo ikke et eget program for "train crash investigation" så vidt jeg vet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten Ruud Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Vet man hva som forårsaket tail-striken på flyet? Lastet feil, pilotfeil? Selv om det kanskje er en pilotfeil hvis flyet er lastet feil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Det finnes jo ikke et eget program for "train crash investigation" så vidt jeg vet ... nei, men de brukte en episode av "Air Chrash Investigation" på en tog-ulykke i Canada Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Halvdan Hellenes Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Det er meg bekjent bare én av oss 4789 her inne som flyr 777 i virkeligheten, og bare så det er sagt den personen er definitivt ikke meg! Men ut fra filmen skjønner jeg ikke hva som egentlig skjer her. Det ser jo ut som om flymaskinen er vel nede med hovedhjula før altså halen igjen begynner å gå "feil" vei nedover igjen, skraper skikkelig nedi og også mer eller mindre holder seg i flere sekunder der. Et forsøk på en Go Around som ble avbrutt dette? Men uansett selvfølgelig flott at dette endte så bra mtp. skader på mennesker i hvertfall. Skal bli interessant å finne ut av hva som og hvorfor egentlig dette skjedde, og hvorfor halen fikk skrape nedi såpass lenge som det for en komplett amatør som meg virker som den fikk gjøre her. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 14. juli 2009 Del Skrevet 14. juli 2009 Feil CG og redusert kompansasjon fra rudder etter som farten avtar? 777 prøver vell og kompansere for en feil cg i hele flare og siste segment av Autoland om jeg ikke tar feil. Men det må da ha lyst ei lampe eller to.... blir spennede og se hva som kommer ut i etterkant... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Fjeld Skrevet 15. juli 2009 Del Skrevet 15. juli 2009 Er ikke 777 fully FBW da? Da ligger det jo begrensninger i styresystemet på hva pilotene får lov å gjøre, og jeg tror ikke tailstrike ligger på den lista. :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.