Gå til innhold

Feil i compilingen av traffic.bgl


Birger Blomvik

Anbefalte innlegg

Når jeg skal compile traffic.bgl, etter import av nye ruter i scandinavia, så får jeg helt på slutten en error. Det mangler et eller annet med høydedata e.l. Traffik.bgl er det samme. Ingenting er skjedd med filen.

 

Et forslag; HArnoen texturer til alle flyene, og lagt de inn som AI-fly ? Da skulle vel dette ikke by på problemer å få lagt ut en komplett traffic.bgl, alle flyene lagt i mapper under aircraftmappen i FS 2002, samt alle texurer og andre filer som trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

I feilmeldingen du får så står det vel i hvilken linje feilen er i. Undersøk denne linjen og se om det ikke mangler et komma-tegn. Fikk samme feilen(noe med høydeanvisning) her for et par dager siden, og etter _mye_ om og men så kom jeg fram til at det manglet et komma i den siste linja...

 

Kan jo ikke garantere at det er det som er feilen, men du får studere litt 'kildekode' "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke klippet ut meldingen, men den er sånn ca. som her:

 

Error in file FlightPlans.txt:

 

Line 23118: AC#34 osv osv. Her kommer 4 linjer med mye rart... Til slutt kommer dette:

 

ENBS,15:00:00,15: error location

 

A parameter is smissing, expecting the altitude here.

 

Blir dere noe klokere på dette da ? "[blink]"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

01:46:21,06:29:27, 320 ,F,2953,KLAX

 

Departure ETA Cruise Flight Destination

 

Sånn skal en flightplan se ut!

Du mangler tydligvis hvor høyt denne legg skal gå,gå til linje 23118 i flightplans.txt og legg inn FL for denne legg.

Vet ikke hvor denne flight`n går og med hvilket fly,men du finner en passende FL og legge inn der,det skulle fikse det.

I flightplans.txt trykker du rediger og gå til,så er det bare og skrive inn linjenr,så leiter du igjennom linja til du kommer til der det er feil.

Er du i tvil sammen ligner du bare linjene,du skjønner med en gang hvordan det skal være.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo såre enkelt!

Den error du får sier at den mangler høyde for den leggen,siden det er båtsfjord regner jeg med at det er de norske rutene du skal legge inn,hvis den går fra en plass i nærheta legger du inn 060 eller noe sånn.

Hvis du legger ut her den linja du har feil i er det lettere og se hvor feilen ligger,klipp den ut fra flightplans.txt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Birger Blomvik:

[QB]Takk for svar, men jeg får ikke dette til. Det Dag skriver, er jeg ikke med på, he he. Mulig jeg er noe treg her.

[QB]

Det foelger med en fil som heter s_airports.txt i STR pakken. Kopier innholdet av denne filen til slutten av filen airports.txt Filen s_airports.txt inneholder informasjon om flyplasser som ikke er med i standrd airports.txt Det er denne informasjonen som mangler naar du preover aa kompilere AI rutene.

 

airports.txt filen faar du naar du dekompilerer AI trafikken med Traffic Tools.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I see... Sitter langt hjemmefra, saa jeg har ikke noe maskin aa teste med.

 

Jeg regnet med at Birger proever aa installere STR, og der ligger alle flightlevels, men ikke flyplasser. Mest naerliggende (for meg) aa tro at det var dette som var utelatt. Dersom ikke s_flightplans.txt var endret, saa skal jo denne fungere. (Bortsett fra et par endre feil som gjelder flyplasser og som jeg ikke tror er fikset paa ennaa.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...