Gå til innhold

Nostalgisk bildet.


Anbefalte innlegg

Heisann. Fant ett gammelt bildet fra Lillehammer lufthavn her.

Synd det ikke er mere aktivitet av denne sorten lenger.

Veit at det var ganske stor aktivitet der for mange år siden, pendlere som jobba i nordsjøen leide seg fly fra vestlandet for å komme seg hjem så fort som mulig. I vinter har jeg sett en Cub som landa her og thats it.

Dette bildet er tydeligvis fra en ganske vanlig flight på den tiden. Ettersom jeg skjønner er det en flight fra Danmark som gikk regelmessig.

 

http://origo.no/-/image/show/902304_lillehammer-lufthavn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ivar, dette var nok ute på Mjøsa om vinteren. Håper ikke jeg tar feil nå, for jeg bor der/her :D

 

Og det er ihvertfall ikke Mesnali. Har flydd litt modellfly der, og tror ikke det flyet på bildet hadde fått plass ned der, i tillegg er det trær på begge sider av stripa om jeg ikke husker feil fra sist jeg var der ;) (med fare for at jeg tar fullstendig feil selvfølgelig.. det er ikke umulig =))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan gutta.

Dette bildet er fra Mjøsisen ved Vignesvika på Lillehammer.

Og som du sier Ivar, en smule sessongbetont ja.

Det var livlig aktivitet fra isen helt opp til ca sent 80 tallet tenker jeg.

Min aller første flytur var fra denne stripa i en Cassna 172. Husker det som om det var i går,,

 

Her er ett par mobilbilder fra utsikten min rett ut fra simmen, Kikker rett ned på nordenden av stripa.

 

Hoppbakken.jpg

 

Og her er ett til tatt akkurat nå.

 

Vignes.jpg

 

Når det gjelder Mesnali som du nevner Anders, Så flyr jeg med en kompis en del fra den. Og det er helt riktig, Den er en smule mere "attgrodd"

Her er ett bildet derifra også. LN-YMS Takeoff Mesnali Airport :grin:

 

Mesnali.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...