Gå til innhold

Tips til å få gode fs screenshots (Redigering osv)

Anbefalte innlegg

• Premium Medlem

Photoshop er det bildebehandlingsprogrammet som de fleste proff-fotografene foretrekker, men du trenger det ikke for å lage realistiske screenshots. Et godt scenery, en realistisk flymodell, passelig mengde vær og litt kunnskap om kameravinkler og perspektiver, så har du straks gode screenshots. Kraftig redigerte bilder er sjelden realistiske, det har lett for å bli voldsomme farger og steinharde kontraster.

Uten at jeg skal framheve mine egne bilder, så er de som regel uredigerte. Det vil si, jeg tar nødvendige utsnitt, og tilfører en anelse "sharpen", uten at jeg vil kalle DET for redigering. Mesteparten av jobben ligger i å betrakte flyet i forskjellige vinkler i forhold til lyset, og kanskje variere tidspunktet på døgnet når lyset tegner det beste bildet. Resten overlater jeg til FSX, som i mine øyne gir utrolig mange fine og realistiske opplevelser.

PS. Photoshop Elements er en forenklet billigutgave av proff-programmet, og er mer enn godt nok for det aller meste av "normal" bildebehandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha, Tom... For youtube har jeg aldri hørt om.

Du tok den ja he he...

Det finnes flust av videoer om f.eks CS2,CS3 og CS4

Redigering av bilder er redigering av bilder, samme om det er FS bilder eller vanlige..

Anbefaler sider som IceFlowStudio osv..

Søk bare på CS3 f.eks, der vil du finne utallige mange teknikker å instruksjonsvideoer..

Bare å sette fantasien og god viljen til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...