Gå til innhold

Flyflom i midt norge


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

I morgen avsluttes NATO øvelsen "Strong Resolve".

Stor militær trafikk er beregnet, siden 20 000 soldater skal hjem fra det kalde norge til sine familier.

Så et Hercules C-130 i dag over byen, å regner med at mange flere fly resier fra Værnes/Ørlandet iløpet av morgendagen.

Så jeg vil annbefale dere som ikke skal på skolen (som meg) eller arbeid, om å ta seg en liten "spotting" tur på Værnes.

Vet ikke om det blir store til trafikken enda, men jeg tror det..

Var ihvertfall en del trafikk når øvelsen startet!

Har er frekvensene for de som bor i området trheim, som får inn ting på flyradioen..

Værnes App./Dep: 118.600MHz

Værnes Tower: 119.400MHz

Tr. Control (Sector south): 124.300MHz

Værnes ATIS: 127.550MHz

Tr. Control (Sector North): 125.700MHz

God spotting (til dere heldigriser)

MVH

Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trondheim syd er 125.7, mens Trondheim nord er 118.55

I dag har det vært Shorts Belfast fra Heavylift på Værnes, litt av et syn, og ikke minst lyd. Har dessuten hatt to stk. 757-200, fra Air Holland og Dutchbird.

Senere i dag kommer Heavylift Airbus A300, skal fly to turer til ENDU.

I natt kommer Premiair Airbus A330 som også skal videre til ENDU. Som Øystein nevner skal BU fly mellom Værnes og Bardufoss og Værnes - Lakselv i kveld og i natt, tror det er ca 16 NK-charterflights totalt for BU fra Værnes det neste døgnet. I tillegg skal det flys med C-130 og A330 som nevnt. Det blir en del pax, og det kan bli ganske hett for TermAss på både TRD og BDU. A330 tar 405 pax, A330 tar 300, BUs 737 tar 150 el. 134 (spørs på type) og C-130 tar 90. Det blir en del seter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, beklager for den feilen.. Blir slik når du må skrive alt i en hast da [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Tenker jeg må ta meg en liten spotting tur på Værnes i morgen da, får se om han jeg gjenner er på vakt i tårnet da..

Den beste spotting plassen det vet du [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

MVH

Ivar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...