Tom Arild Hansen Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Et Norwegianfly fra Krakow til Arlanda fikk satt en liten støkk i passasjerene sine før avreise. Litt ugreit. Les det i Expressen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Bernhardsen Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 En eller annen av oss har sikkert overfylt bensin tanken på sin egen doning i ny og ne, slik at bensin/diesel har rent over... Skulle vi ha leid en annen bil for det? Litt mer tiltro til flyselskapene bør man ha når dem går til det skrittet med å beordre ombord stigning etter. Noen gang blir jeg litt lettere oppgitt av at ikke folk reflekterer mer over hvor sikkert det er å fly fremfor det å kjøre bil hvor man møter hverandre 80 km/t med en meters mellomrom (160 km/t i kollisjonsøyeblikket)... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 8. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2009 Veldig sant! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Seljeseth Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 En eller annen av oss har sikkert overfylt bensin tanken på sin egen doning i ny og ne, slik at bensin/diesel har rent over... Å jada... Sikkert noe slikt som 5 liter diesel på Shell-stasjonen på Heia like utenfor Hammerfest. Men det stoppet meg ikke fra å bruke den samme kjerra inn til Alta... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas Thoresen Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 Nok en gang skal småpirk overdramatiseres. TV2 legger frem dette som om bensin fosset ut av vingen og ingenting ble gjort med flyet før det tok av. Alle er tydeligvis ute etter Norwegian for tiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Nei, da blir det å boikotte Norwegian for dette :grin: Neida, men det skjer jo stadig alvorligere ting. Tror ikke det hadde skjedd noe med flyet alikevell! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Det er sjelden jeg kommenterer slike saker som dette, da det til stadig dukker opp i nyhetene.. Men herregud så irritert av en helsikes overdrivelse som dette...Jaja..."Vi er flynerder og det er bare vi som bryr oss om slike detaljer", men dette skremmer jo folk uten grunn! Mener folk seriøst at man skal bytte fly fordi litt fuel, også kjent som parafin renner ut av vingen? Tydligvis så gjør de det. Virker som at alle er ute etter å ta Norwegian fortiden! Tror folk at Norwegian sender folk ut i utrygge fly og gambler med folks liv? Tydligvis det også.. Men; han som da syntes det hadde vært bedre med et nytt fly, hvorfor tok han å tipset avisene istedet for å snakke med Norwegian om å få ombooke? Noe som ikke stemmer her.. Var selv vitne til at det var en liten fuel-leak fra ene vingen på et Fokker 50 som landet på Kvernberget. Det rant ut litt fuel fra overkanten av vingen i det flyet taxet av rullebanen. Er ikke akkurat verdens undergang? Dagens lille utblåsning fra meg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Jeg har vært ute for at en valve ikke stengte en gang for noen år siden. Da er det ikke snakk om at det drypper, det står en stråle med fuel fra vingen med samme flow som den fuelen som pumpes inn i tanken. Det blir et jævlig søl. Problemet er å verifisere at ventilen er stengt etterpå, ellers er det ikke noen sak å bruke flyet, bortsett fra at området må renses før man starter motorene, eventuellt må flyet flyttes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 Japp, det var det samme jeg så, bortsett fra at det stoppet ganske fort Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag Johnsen Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Aslak, ...Problemet er å verifisere at ventilen er stengt etterpå... Fuel ventilene er fjaerbelastet slik at de er stengt uten trykk fra fuel manifolden. De kan aapnes automatisk med et solenoid eller holdes aapen med en manuel plunger. De virker slik at fuel trykk i fuel manifolden sendes til en membran og naar solenoid eller plunger er stengt vil trykket bli det samme paa begge sider og ventilen(e) er fortsatt stengt. Naar solenoid eller plunger aapnes vil trykket forsvinne fra den ene siden av mambranen og ventilen(e) aapnes. Uten stroem til solenoid eller naar plunger blir sluppet stenger ventilen seg igjen. Problemet her, som ikke er helt uvanelig, var sikkert at auto shutoff ikke virket og fueleren ikke fulgte med. Som nevt allerede... no big deal... og et inop system har ingen innvirkning paa flyets operasjon! Dag Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Du har helt rett, jeg tenkte bakvendt. Det er shut off som ikke funket som det skulle, overflow gjorde jobben akkurat som designet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Timmy Brandt Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Mener folk seriøst at man skal bytte fly fordi litt fuel' date=' også kjent som parafin renner ut av vingen? [/quote']Hur mycket bränsle var det som läckte ut? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pål Bernhardsen Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Om det renner ut 1 liter eller 1000 liter spiller forsovet ingen rolle igrunn. Brannvesnet var på plass etter det jeg forstår og de ville vel kanskje satt ned et flyforbud dersom de mente at dette ville medføre en risiko med å sende et fly tildekket av flydrivstoff. Og det meste lå vel igjen på bakken og ikke på selve flyet takket være tyngdekraften. Så her er det altså snakk om at enkelte passasjerer ønsket et nytt "rent" fly fordi dem ikke har nok tiltro til flyselskap/flymannskap, bakkemannskap og brannvesen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sindre Holberg Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 My point exactly, Pål! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 12. mai 2009 Del Skrevet 12. mai 2009 Dette har jo egentlig ingen ting med Norwegian og gjøre, burde ha stått skremte passasjerer på fly.... noen ganger er det litt uretferdig dette med overskrifter.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom Arild Hansen Skrevet 12. mai 2009 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2009 Hmmm..... det var et Norwegianfly, derfor står det skremte passasjerer på Norwegianfly. Er vel ikke den største blemma jeg har gjort i livet tror jeg :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.