Gå til innhold

PMDG 747-400 Illustrated Guide Of To Fly It


Frode Skibrek

Anbefalte innlegg

@Per B,

 

Dette skal virke i FSX også. Men du kan ikke følge instruksen helt slavisk, siden mappestrukturer ikke er lik.

 

ColdDarkKLAX.FLT skal i: Dokumenter/ Flight Simulator X Files

 

De andre to skal på tilsvarende sted som i guiden, dvs bla deg til FSX hovedmappen, og videre til mappen PMDG. Derfra blir det som dette:

 

.SAV-filen til undermappene: 747-400/ PanelState

.RTE-filen til undermappen: FLIGHTPLANS

 

Se om ikke det gjør susen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk hvertfall opp den coldanddarkklax alternativet under load Paulsen. Men da jeg skulle programere FMC flightplan fikk jeg beskjed om att den ikke var i databasen.

Har lagt inn slik du foreslo men som sagt var eneste forskjellen att jeg fikk opp coldandarkklax. Elers var det merkelig syns jeg att IRS sto på NAV, høyre pax står stilt inn på Aux i motsetning til hva tutorialen sier det skal.

 

En annen ting er att det ryker som fra en hippiekoloni i Arizona i 71 fra motorene også, noe som jeg har opplevd tidligere hvis jeg har avslutta en flight og starta opp igjen på nytt uten å restarte hele FSX. Ikke rart jeg lurer på hva som skjer egentlig. Selvfølgelig er ikke software perfekte så små tuer kan bikke ett helt lass som det heter.

Er det flere foresten som har opplevd dette med ryking av motorene når du har load en ny flight?

 

Men jeg kan jo bruke tutorial uten att jeg slavisk følger flightplan vedlagt. Går greit det selv om det blir litt mer jobb på meg selv. Men det er jo halve morroa ;)

 

Den hippiekolonien derimot skulle jeg gjerne sett fant seg ett anna sted å dope seg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok Per, ut fra det du sier om en voldsom ansamling hippier under og rundt flyet kan det jo høres ut som du har startet opp litt lenger nord i San Francisco KSFO, istendenfor KLAX? Eller kanskje sørover, -Jamaica..? :o

 

En annen mulighet er at du er rammet av en kjent bug med PMDG MD-11 og 747-400 i FSX... Og dette er en bug av den ekstra morsomme typen, der PMDG er vel kjent med problemet, men sier det ligger utenfor deres kontroll å fikse. Så da blir det med andre ord ikke fikset, ettersom det er stille som graven hos utviklerne av FSX.

 

Det er noen spesielle parametre som trigger, eller kan trigge dette (samt div panelfeil). Det går blandt annet på å fly et fly med samme motortype 2 ganger, eller bytte av livery, men med samme motortype, og noen slike ting. Husker ikke alle detaljene. Men det er utvilsomt et godt råd, dersom man ikke ønsker tull og uregelmessigheter, at man for hver nye flight, restarter FSX.

 

Jeg prøvde nå, til ære for deg, å legge inn filene fra guiden. Og det fungerer her, så det skal altså være håp langt der fremme et sted.

 

Det du forteller med IRS sier meg at du enten har korrupte/skadede filer (som kan elimineres med å laste ned og pakke ut på nytt), eller at det er korrupt fordi FSX (og/eller Windows) trenger en restart.

 

Når du ikke får opp reiseplanen i FMC, er det et problem med den .RTE- filen, som altså skal ligge i mappen FSX/PMDG/FLIGHPLANS.

Pass også på at du kun skriver klaxkedw (hverken mer eller mindre) også trykker på knappen rett nedenfor Co Route.

 

En ting du kan gjøre for å være sikker på å slippe hippiene, er at du istedenfor å først velge 747-400, bare starter FSX, også med hanglideren valgt bare går rett på Load Flight, og velger denne colddarkklax.

 

Så forsøk aller først å starte Windows på nytt, så åpner du denne flighten direkte i FSX. Hjelper ikke det, tror jeg du må prøve noe av det andre jeg nevner, dvs filene inn på nytt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal teste ut det du sier men er du sikker på att det er KLAXKEDW og ikke KLAXKEDW001?

Isåfall stemmer det ikke helt intsruksen. Har jo sett att når jeg lagrer en flightplan får jeg alltid opp ett alternativ med "XXXXXXX001" "XXXXXXXX002" osv og regna med dette var standard jeg. Nå er det natta så jeg tester det du sier i morra efta.

 

Menig Berge vil avlevere raport ved ferdig utført oppgave...10-4 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja min venn, jeg er helt sikker. KLAXKEDW it is. :)

 

Og det var nettopp i frykt for at du skulle ha tatt i bruk egen logikk, eller at det kanskje står noe annet i guiden, jeg nevnte det. Som du sier, når man lagrer reiseplaner får de ofte endeleser 001, 002, osv.

 

Men her er det hva man putter inn som blir avgjørende, ikke hva det pleier å være. Og filen vi har lagt i flightplans mappen heter klaxkedw.rte (uten noe tall, og "RTE" skriver vi aldri). Faktisk kan du godt endre den filen i flightplans til å hete perberge.rte, og heller skrive inn perberge som Co Route, funker det og... :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut for ting begynner å ta form nå folkens. Hadde det ikke vært for minne begensingene på PCn hadde jeg vært på vei til Ben Gurion nå. Men fikk da sett att ting funka slikd et skal nok rekkefølga og prosedyrer med innprogramering av data følges slavisk.

 

Take off fra 9L med departure mot DVR4G gikk som det skulle inntil jeg var nesten framme ved Dover. Da fikk maskina lyst på ett avbrekk fra hverdagen tydligvis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...