Andreas R.Pettersen Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 http://nrk.no/nyheter/distrikt/hordaland/1.6567835 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=561924 Siter
Joakim Hagen Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Norwegian igjen.. Må nesten få spørre.. Hvilket vedlikehold har de på flyene? Siter
Pål Bernhardsen Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Og da kan man kanskje si "SAS igjen...". Er det ikke slik at samtlige flyselskaper i Europa er underlagt de samme lover/regler for vedlikehold da? Vet bare at ting skjer uavhengig hvilke selskaper som leaser/eier fly. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Hmm, jeg tror det har hvert mye kultur historisk rundt dette, for og ikke lage noe fuss om dagens situasjon, så kan dette visualiseres på følgende måte. Tidligere fikk Braathens så og si alle tekniske feilmeldinger på Sola( Ihverfall meget klar dominans), mens SAS fikk de der de var når de skjedde... Samme lover , samme regler. Billigere på Sola, og dyrerer on site... need to say more.... Siter
Sindre Holberg Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Øhh.. Tror du Norwegian har fått lov til å fly hvis de ikke hadde topp vedlikehold på flyene? Det er nok bare flaks/uflaks at dette ikke skjer med SAS... Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Dette skjer med SAS også, er nok dems tur snart. Siter
Morten Ruud Skrevet 15. april 2009 Skrevet 15. april 2009 Hadde vi ikke en runde med propellflyene til SAS for kun noen måneder tilbake? Det var vel kanskje en feil på flytypen. Uansett synes jeg det blir ganske grusomt å spekulere i at diverse flyselskaper sjangser på flysikkerheten kun fordi de har et lavprisstempel. Dette kan skje hvemsomhelst når som helst. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Jada, alle selskap har hatt dette. Det går på runder Ikke så veldig lenge siden Dashene hadde STORE problemer. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Er jo en viss forskjell på flytyper og operatører da... Siter
Morten Ruud Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Absolutt! Men jeg har full tiltro til at flyselskaper som opererer i "vestlige" luftrom har kontroll på flyene sine slik de er pålagt å gjøre. Enkelte gjør kanskje ikke mer enn de må, mens andre kanskje gjør litt mer. Og det de er pålagt å gjøre er garantert mer enn nok til å holde flyene trygge! Derfor, har jeg full tiltro til flyselskaper uansett prisklasse og flytype. Det hadde jeg kanskje ikke vært i f. eks. Afrika. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 16. april 2009 Skrevet 16. april 2009 Helt klart... ha en flotte dag Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.