Gå til innhold

Patrouille Suisse ENRY


sven erik johne

Anbefalte innlegg

Det er meget gledelig å kunne meddele at ett av våre store innslag for Rygge AirShow 2009 nå er på plass. Patrouille Suisse har fløyet proffesjonelle akrobatiske oppvsininger siden 1964, og startet da med å fly fire britiske Hawker Hunter Mk.58. De la til det femte flyet i formasjonen i 1970. I 1994 byttet de sine fly med Northrop F-5, det samme type jagerfly som det norske forsvaret benyttet frem til overgangen til dagens F-16 i 1980.

 

Non av oss husker de var med på Sola Airshow i 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper bare de klarer å få booket noen flere interessante innslag, er redd for at det skal bli lagt vekt på gammelt krims krams og at man gir blanke i å prøve å skaffe militære solo displays. Håper de klarer å få tak i det belgiske F-16 solo teamet, siden det nederlandske skal til Roskilde den helga. Man trenger jo et godt F-16-display om man skal arrangere airshow ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg synes de norske f-16 er minst like spennende å se på
Hadde de fortsatt flydd displays så skulle jeg vært enig. På begynnelsen av 2000-tallet, da Ertsgaard fløy, gjorde Luftforsvaret riktig så gode displays med F-16, men i dag syns jeg bare det er skuffende... Jeg syns ikke to F-16 som flyr i ring på 3-4000 fot kan måle seg med displayene som nederlenderene og belgierene disker opp med. Og nå som nederlenderene også har byttet display-maskin så skulle jeg veldig gjerne likt å se dem her i landet igjen...men, men, man får sikkert muligheten til å se dem et annet sted etterhvert. Må si den nye display-maskinen deres er ganske så snasen...

 

1239128530_0_5.jpg

 

Men, men, det er jo haugevis av andre interessante militære solo displays i nærheten...så får vi håpe at ikke alle de også ender opp på Roskilde :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...