sven erik johne Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Det er meget gledelig å kunne meddele at ett av våre store innslag for Rygge AirShow 2009 nå er på plass. Patrouille Suisse har fløyet proffesjonelle akrobatiske oppvsininger siden 1964, og startet da med å fly fire britiske Hawker Hunter Mk.58. De la til det femte flyet i formasjonen i 1970. I 1994 byttet de sine fly med Northrop F-5, det samme type jagerfly som det norske forsvaret benyttet frem til overgangen til dagens F-16 i 1980. Non av oss husker de var med på Sola Airshow i 2007 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas F Berger Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Herlig! Gleder meg skikkelig nå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Emil Topstad Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 Når er Rygge airshow? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sven erik johne Skrevet 7. april 2009 Forfatter Del Skrevet 7. april 2009 22 å 23 August Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 8. april 2009 Del Skrevet 8. april 2009 Håper bare de klarer å få booket noen flere interessante innslag, er redd for at det skal bli lagt vekt på gammelt krims krams og at man gir blanke i å prøve å skaffe militære solo displays. Håper de klarer å få tak i det belgiske F-16 solo teamet, siden det nederlandske skal til Roskilde den helga. Man trenger jo et godt F-16-display om man skal arrangere airshow Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torje Vingen sunde Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 ja, f-16 display er en opplevelse. så både nederlandske og belgiske på Bodø airshow. men jeg synes de norske f-16 er minst like spennende å se på ønsker de kunne vist seg frem mer på Bodø, for de var utrolig bra + Patrouille Suisse blir kjempe da =] herlig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Johan Clausen Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 Ikke for at "prale", men Roskilde Airshow står på Red Arrows hjemmeside... http://www.raf.mod.uk/reds/displayinfo/august09.cfm Kig på 23. Har set Patrouille Suisse i Aalborg i 2007. Et rigtig bra show de gav. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Edvardsen Skrevet 9. april 2009 Del Skrevet 9. april 2009 men jeg synes de norske f-16 er minst like spennende å se på Hadde de fortsatt flydd displays så skulle jeg vært enig. På begynnelsen av 2000-tallet, da Ertsgaard fløy, gjorde Luftforsvaret riktig så gode displays med F-16, men i dag syns jeg bare det er skuffende... Jeg syns ikke to F-16 som flyr i ring på 3-4000 fot kan måle seg med displayene som nederlenderene og belgierene disker opp med. Og nå som nederlenderene også har byttet display-maskin så skulle jeg veldig gjerne likt å se dem her i landet igjen...men, men, man får sikkert muligheten til å se dem et annet sted etterhvert. Må si den nye display-maskinen deres er ganske så snasen... Men, men, det er jo haugevis av andre interessante militære solo displays i nærheten...så får vi håpe at ikke alle de også ender opp på Roskilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.