Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Etter å være i tårnet på Kvernberget idag fikk jeg litt blod på tann, og har en ide jeg gjerne vil ha litt tilbakemelding på.

Her:

Pr. idag bruker jo vi ATCer teamspeak til koordinasjon mellom oss under større events og også litt under mindre travle tider.

Etter å besøkt tårnet på Kvernberget idag så kom ideen om en "telefonsystem" som de har i tårnene. Tenker da på et system der at når du logger deg på så kobles du også opp mot en sentral der alle ATCer innenfor Scandinavia online ligger inne. Hvis man da trykker på en av knappene(EKS, jeg sitter ENKB_TWR og skal får en request fra en i mitt luftrom om han kan ta Visual Approch rwy25 ENAL. Jeg trykker da på ENAL_APP som også er online, det ringer hos han, han trykker på meg og jeg spør han, for så å legge på og jeg gir enten ja eller nei til flyet) ringer man den man trykker på som helst skal svare ved å trykke på meg som blinker. Dette gir et mye bedre system enn dagens teamspeak synes ihvertfall jeg ;)

Hva tror dere? Er de gjennomførbart eller? Hvis det blir ok respons så kommer jeg til å fremlegge ideen for Vaccsca etterhvert :)

-S

Skrevet

Jeg tror være svenske kollegaer benytter dette ved hjelp av Skype pr idag. Hvis jeg har forstått dette riktig, så er det en konto pr. posisjon (eks. ESMS_APP) og når da de andre respektive posisjonene er online, så kan man ringe til hver andre... - hvis jeg har forstått det riktig...

Skrevet

Denne funksjonen eksisterer i både VRC, ASRC og EuroScope, men grunnet problemer med porter og sære rutere/brannmurer, osv, så er funksjonaliteten hos disse svært begrenset. I EuroScope skal man vistnok ha klart å komme rundt port-problemet, og det er dette svenskene i hovedsak benytter seg av for tiden...

Skrevet

IVAO har en intercom-funksjon i ATC-klienten sin som er webbasert med knapper hvor du trykker og ringer opp diverse posisjoner med Skype, men jeg har aldri sett noen fra Norge eller Skandinavia bruke den.

Landline calls i VRC kunne vært noe å prøve ut, men jeg tror folk hadde gått lei av å ringe hverandre for hver minste lille ting ganske fort når man på TeamSpeak bare trenger å trykke på en knapp og snakke i vei.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...