Gå til innhold

737NG simulator Prosjekt selges...


Anbefalte innlegg

 

737NG sim prosjekt selges.

 

Etter mange uker i tenkeboksen har jeg nå besluttet å selge mitt simulator prosjekt.

 

Dette er en unik mulighet til og komme raskt i gang og realisere drømmen om og bygge, og få testa ut sine ferdigheter som 737 pilot.!

 

Man slipper samtidig unna dyre frakt og importkostnader fra utlandet. Og for ikke og nevne den lange ventetiden det ofte tar fra man bestiller ett produkt til man sitter med det i hånda. (ofte mange mnd.)

 

Alle Simulatordelene er kjøpt og importert fra Flightdeck Solution i Canada, som er regnet for å være ett av verdens beste firmaer på utvikling og levering av FlySimulatorer og komponenter.

 

Datamaskinene til simulatoren (4stk) har jeg bygget selv og er skreddersydd til formålet. Som det går frem av bildene, så er simulatoren ikke helt ferdig, men med litt entusiasme, en slump med pågangsmot og litt Cash i banken, så bør det ikke ta lange tiden før den er ferdig.

 

Simulatoren er koblet sammen i nettverk og kan testes ut som den står nå. Den er også koblet opp mot internett for og motta korrekt vær og vind på ønsket flyrute. Man kan om ønskelig også koble den opp mot et globalt nettverk med real time flygeledertjenester rundt om i verden.

 

Tak panelene (overhead) og bryterne er tilnærmet ferdig koblet og konfigurert og er funksjonelle. Dette gjelder også Simulatorens navigasjon, hydraulik og motorsystemer.

 

Simulatoren er basert på Microsoft sin Flysimulator FS2004 som jeg forøvrig har modernisert kraftig.

 

Hovedinstrument panelets skjermer blir drevet av Project Magenta sin fantastiske software, som er spesielt utviklet for simulering av Boeing 737 sine systemer og er fullt ut funksjonelle slik Simulatoren står i dag.

 

Cockpitens to pilotseter er hentet fra Chicago og er nyrestaurert. Cockpiten kan deles inn i moduler for enkel befraktning.

 

 

 

Pris 150 000/bud

 

 

Ta kontakt på ric66@propilots.net for ytterligere info. Kun seriøse henvendelser!!

 

Ps: Prisen inkluderer også flere deler som ikke er avbildet. Disse delene er i produksjon og vil ankomme iløpet av våren. (MCP/EFIS, 2 stk. digitale klokker til hoved instrument panelet, Pedestal box m.m.)

 

Noen bilder finner du her: http://www.123hjemmeside.no/737NGSimulator

 

Ligger også ute for salg her: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16520110

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi.... først og fremst må jeg si som forrige taler - utrolig synd at du selger dette egentlig... det må jo skjære dypt i hjertet. På en annen side har du sikkert gått igjennom en lang tankeprosess før du tok beslutningen, og da veit du sikkert hva du gjør.

 

Fikk utroooolig lyst til å slå til, men det koster jo litt da (selv om jeg vet at det er verdt utrolig mye mer).

 

Sender deg en PM jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er ikke mer enn 15 år gammel (snart 16)så har nok ikke penger nok til å kjøpe enn sånn en :-P. Men måtte bare kommentere den simulatoren ut ifra de bildene jeg har sett på:-) Det er noe av det vakreste jeg har sett av en 737NG simulator!! Det er garantert tydelig at du har lagt mye jobb i den simuatoren. Men som sagt jeg er bare 15 så penger er nok ikke det jeg har mest av, men flyinteressen vil da hvertfall alltid være hos meg :-D Hadde jeg vært millinær skulle jeg kjøpt den! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på denne linken. Atlanticairventure bruker nøyaktig samme oppsett som meg fra Flightdeck Solution. Der ser man også hvordan simulatoren blir seende ut når MCP og EFIS er på plass.

 

MCP og EFIS til min simulator, er forøvrig ikke langt unna levering fikk jeg bekreftet i går. Så Løp & kjøp :-)

 

www.flightdecksolutions.com/forum/viewtopic.php?t=3765

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble uansett litt overaska over totalprisen du oppga for jeg mente komplett lå på drøyt 500 sværinger. Så en totalpris på ett eller annet sted og der var prisen i euro 60+ ett eller annet.

 

Så bare denna hersens finanskrisa er over blir det nok fortgang her i gården også.

 

Og nok en gang, de stola dine får jeg ike ut av huet :cool:. Dæven for ett restaureringsarbeid og ett udiskutabelt kvalitetstempel for resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke en komplett 737 simulator Per. Ser du nærmere på bildene, så mangler det både 737 Throttle og 737 Yoker, men man er langt på vei til en komplett simulator med delene som er i sim prosjektet jeg selger.

 

Linken til bildet på Flightdeck Solutions side illustrerer en 737 simulator med samme komponenter i bla.a hovedinstrument panelet som i mitt sim. prosjekt. Man finner også samme Overhead, CDUer, EFIS, MCP osv. osv.

 

Totalprisen på en komplett 737 simulator tør jeg ikke anslå. Noen vil kalle den komplett i det man kan fly den, og andre vil ikke kalle den komplett før alle detaljer og skruer er på plass som i en ekte 737 :-)

 

Har fått mange positive tilbakemeldinger på pilot setene. Restaureningen av disse er utført av proffe håndtverkere, så all ære for resultatet må gå til dem :-)

 

Har lakt ut noen flere bilder hvor man får ett noe bedre inntrykk av Project Magenta sin software ferdig tilpasset i displayene.

 

www.123hjemmeside.no/737NGSimulator/18462737

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...