Lars B. Frostad Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Så tar Airbus over ledetrøyen fra Boeing i fjor, slik at 2008 er det Airbus som fikk flest bestillinger. Airbus fikk inn hele 756 bestillinger, mens Boeing fikk inn 662 - disse tallene er dog med forbehold om evt. forandringer som har skjedd i siste sekund. Så inntil videre er dermed Airbus "verdens største flyprodusent", og alle Airbus-hjerter gleder seg! :cool: Mer info kan leses bl.a. her: "Airbus tar over ledetrøyen fra Boeing": http://www.hangar.no/news/117/ARTICLE/2381/2009-01-01.html "Airbus - atter verdens største flyprodusent": http://standby.dk/news/18800 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Henrik Dahl Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Dette varierer jo veldig mye fra år til år, og jeg vil egentlig ikke si at Airbus er "verdens største" Husk at det finnes flere Boeing 737 i drift enn hva det gjør av airbus fly totalt, Det skal mye til for Airbus å ta igjen det forspranget Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Husk at det finnes flere Boeing 737 i drift enn hva det gjør av airbus fly totalt' date=' Det skal mye til for Airbus å ta igjen det forspranget [/quote'] og gudene vet hvor mange 747 d finnes. så boeing blir vell d mest sette flyene i lufta en god del år til. Btw The 737 has been continuously manufactured by Boeing since 1967 with over 8,000 ordered and 5,857 delivered as of 2008. There are over 1,250 737s airborne at any given time, with one departing or landing somewhere every five seconds on average. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 BtwThe 737 has been continuously manufactured by Boeing since 1967 with over 8' date='000 ordered and 5,857 delivered as of 2008. There are over 1,250 737s airborne at any given time, with one departing or landing somewhere every five seconds on average. [/quote'] Det kaller jeg statistikk! Men uansett, av de som produserte, og leverte mest fly i fjor, så var det Airbus. Og jeg gratulerer Airbus hjertelig med denne oppsluttningen! Nå har det vært sånn to år på rad, og jeg håper det blir mere Airbus år! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Så inntil videre er dermed Airbus "verdens største flyprodusent"' date=' og alle Airbus-hjerter gleder seg! :cool: [/quote'] Relax! Boeing er fortsatt verdens største flyselskap selv om de fikk mindre bestillinger enn konkurenten Airbus i fjor. Boeing 737 er jo solgt i omtrent 10 000 eksemplarer og så mange Airbus fly er det nok ikke den dag i dag, dessuten har Boeing ganske mange fler modeller enn Airbus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Henrik Dahl Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Så inntil videre er dermed Airbus "verdens største flyprodusent"' date=' og alle Airbus-hjerter gleder seg! :cool: [/quote'] Relax! Boeing er fortsatt verdens største flyselskap selv om de fikk mindre bestillinger enn konkurenten Airbus i fjor. Boeing 737 er jo solgt i omtrent 10 000 eksemplarer og så mange Airbus fly er det nok ikke den dag i dag, dessuten har Boeing ganske mange fler modeller enn Airbus For ikke å snakke om Boeings militære avdeling som ikke engang er tatt med her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Men hvem vant de nye KC bestillingene? :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Henrik Dahl Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Men hvem vant de nye KC bestillingene? :grin: Det er nok den eneste militær kontrakten de noengang kommer til å få også, de måtte også samarbeide med Northrop Grumman Tross alt, hvem er det som produserer de fleste militære fly for det amerikanske forsvaret? Boeing er med å produserer det aller meste for å si det mildt. Airbus har vel ikke laget et eneste kamp fly enda. Så Boeing er nok størst og det kommer de til å være for en lang tid inn i framtiden, til tross for at airbus vant med 100 ordre i kraftige nedganstider Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steinar Grindstein Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Men Airbus må gjerne være verdens største flyfabrikk. Men så lenge det er Boeing som lager det peneste flyet driter jeg i om Airbus selger flere fly. Boeing 777. Ingen over og ingen ved siden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan Henrik Dahl Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Men Airbus må gjerne være verdens største flyfabrikk. Men så lenge det er Boeing som lager det peneste flyet driter jeg i om Airbus selger flere fly. Boeing 777. Ingen over og ingen ved siden. Der er jeg helt enig igrunn. B777-300ER i Emirates fargene er det lite som slår for min del iallefall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Eivind Oterhals Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Men Airbus må gjerne være verdens største flyfabrikk. Men så lenge det er Boeing som lager det peneste flyet driter jeg i om Airbus selger flere fly. Boeing 777. Ingen over og ingen ved siden. Er vist ikke bare jeg som er B777 frik/fan :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Men hvem vant de nye KC bestillingene? :grin: Det er nok den eneste militær kontrakten de noengang kommer til å få også' date=' de måtte også samarbeide med Northrop Grumman Tross alt, hvem er det som produserer de fleste militære fly for det amerikanske forsvaret? Boeing er med å produserer det aller meste for å si det mildt. Airbus har vel ikke laget et eneste kamp fly enda. Så Boeing er nok størst og det kommer de til å være for en lang tid inn i framtiden, til tross for at airbus vant med 100 ordre i kraftige nedganstider [/quote'] Joda, dette er ikke om hvem som er størst for øyeblikket i form av fly i luften. Men hvem som har mest bestillinger... Har kommentert det med militære fly en annen plass, den posten er borte vekke. Så jeg gidder ikke å skrive noe. Dere som syns Boeing er finest og best, må bare synse det Det er umulig å sammenligne Airbus og Boeing.. Selv holder jeg med ett fly som starter på A og slutter på irbus Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander.Rønning Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Det er godt at det europeiske alternativ viser styrke, selv i nedgangstider. Selv har jeg sluttet å diffrensiere på Airbus og Boeing - et bra fly, er et bra fly uansett hvem som har laget det. Begge fabrikanter har ting ved flyene sine som jeg liker - hos f.eks Airbus er det bl.a FBW-teknologien, og logikken bak denne. Det som er helt klart, er at det er godt at flyselskapene har alternativer å velge i mellom, slik at produsentene hele tiden kappes om å lage det sikreste, raskeste og beste alternativet. Det kommer jo utelukkende oss reisende til gode Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel Hedlund Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 Men när vi säger att si och så många 737 finns i gämförelse mot A32X eller alla Airbus modeller totalt ska vi ju tänka på att 737 har funnits ett antal år längre. Så då bör man räkna alla beställningar på 737 sedan samma tid A32X blev presenterad. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas R.Pettersen Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Boeing fjerner 4500 arbeidsplasser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.