Gå til innhold

Fornebu -> Røros med Braathens S.A.F.E DC-6!


Anbefalte innlegg

Norwegian_eagles_small.jpg

[color:#000099]

[size:11pt]Da Norwegian Eagles flyr til Paris i morgen med DC-6, følte Braathens S.A.F.E teknikerne at det var behov for en liten test tur for å se til at alt fungerer som det skal. Røros ble satt som vår destinasjon. Ønsker du mer informasjon om turen til Paris? Se her! [/size][/color]

 

-------------------------------------------------------------

 

[color:#000099]Etter en motoroverhaling, samt noen finpuss her og der, var den eldrende DC-6'en klar for en liten test tur. I og med at undertegnede skal ta henne med på langtur i morgen, ønsket jeg selv å stå for testflygningen i dag. Teknikerne fikk selvfølgelig bli med. Her utenfor Braathens S.A.F.E hangaren på Fornebu.

BRA61.jpg

 

Det blåste mildt fra nord, bane 06 ble derfor å foretrekke. De nødvendige prossedyrer ble unnagjort, så var det opp mot skyene med oss. I bakgrunnen kan vi skimte Fornebu idet vi passerer 3000ft.

BRA62.jpg

 

Dagens rute var BBU - MES - RBU, en 50 min tur fordelt på 150NM. Vi klatret raskt til FL210, her oppe var det en del skyer, så det ble litt slalom der oppe i høyden.

BRA63.jpg

 

50 minutter etter at vi hadde forlatt Fornebu var vi etablert på finalen for bane 32 på Røros. Rundt oss var det snøbelagte vidder og topper. Den eneste skyen vi så var helt i enden av horisonten, for ett flott vintervær!

BRA64.jpg

 

Da er det like før vi setter hjulene på den relativt kalde asfalten, jeg er glad jeg ikke er ett understell i dag! :grin:

BRA65.jpg

 

Velkommen til Røros! I luften var det -19'C. Flymaskinen oppførte seg utmerket under hele turen, her foretar vi en rask walkaround før vi returnerer til Fornebu. Takk for turen!

BRA66.jpg [/color]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flott! Hvilken DC6 er det snakk om her? VC? AP?

Jeg har benyttet meg av www.calclassic.com sin Douglas DC-6B. Husker ikke om panelet følger med, men du kan laste ned ett DC-6 panel fra siden som virkelig fungerer bra. Når vi rotet rundt på siden i leting etter rett fly til Norwegian Eagles kom vi over en DC-6 som hadde en relativt flott VC, denne maskinen fungerer best uten VC for å si det slik.. Det er bare å prøve seg fram, tror det var den "vanlige" DC-6'en som hadde den nye VC'en. Vi har autopilot ombord på flymaskinen også, dog noe vanskelig å hanskes med når man ikke vet hvordan den fungerer. Men det kommer med lærdom. :grin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...