Ivar Skaugstad Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 [color:#000099] [size:11pt]Da Norwegian Eagles flyr til Paris i morgen med DC-6, følte Braathens S.A.F.E teknikerne at det var behov for en liten test tur for å se til at alt fungerer som det skal. Røros ble satt som vår destinasjon. Ønsker du mer informasjon om turen til Paris? Se her! [/size][/color] ------------------------------------------------------------- [color:#000099]Etter en motoroverhaling, samt noen finpuss her og der, var den eldrende DC-6'en klar for en liten test tur. I og med at undertegnede skal ta henne med på langtur i morgen, ønsket jeg selv å stå for testflygningen i dag. Teknikerne fikk selvfølgelig bli med. Her utenfor Braathens S.A.F.E hangaren på Fornebu. Det blåste mildt fra nord, bane 06 ble derfor å foretrekke. De nødvendige prossedyrer ble unnagjort, så var det opp mot skyene med oss. I bakgrunnen kan vi skimte Fornebu idet vi passerer 3000ft. Dagens rute var BBU - MES - RBU, en 50 min tur fordelt på 150NM. Vi klatret raskt til FL210, her oppe var det en del skyer, så det ble litt slalom der oppe i høyden. 50 minutter etter at vi hadde forlatt Fornebu var vi etablert på finalen for bane 32 på Røros. Rundt oss var det snøbelagte vidder og topper. Den eneste skyen vi så var helt i enden av horisonten, for ett flott vintervær! Da er det like før vi setter hjulene på den relativt kalde asfalten, jeg er glad jeg ikke er ett understell i dag! :grin: Velkommen til Røros! I luften var det -19'C. Flymaskinen oppførte seg utmerket under hele turen, her foretar vi en rask walkaround før vi returnerer til Fornebu. Takk for turen! [/color] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Bernes Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Utrolig flotte bilder, Ivar! Du er også dyktig med PS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Godt noen tar vare på de litt eldre damene og. :grin: nydelig, DC-6en tok seg meget bra ut i de fargene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Even Moe Egenes Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Veldig flott! Hvilken DC6 er det snakk om her? VC? AP? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 Pent Ivar! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frank Tore Evensen Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Rått! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald Strand Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Nydelig! Det nest siste så jo helt ekte ut jo! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Kaniewski Skrevet 8. desember 2008 Del Skrevet 8. desember 2008 Utrolige bra bilder ivar!!! Likte bilde 4 best! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 2. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2009 Veldig flott! Hvilken DC6 er det snakk om her? VC? AP? Jeg har benyttet meg av www.calclassic.com sin Douglas DC-6B. Husker ikke om panelet følger med, men du kan laste ned ett DC-6 panel fra siden som virkelig fungerer bra. Når vi rotet rundt på siden i leting etter rett fly til Norwegian Eagles kom vi over en DC-6 som hadde en relativt flott VC, denne maskinen fungerer best uten VC for å si det slik.. Det er bare å prøve seg fram, tror det var den "vanlige" DC-6'en som hadde den nye VC'en. Vi har autopilot ombord på flymaskinen også, dog noe vanskelig å hanskes med når man ikke vet hvordan den fungerer. Men det kommer med lærdom. :grin: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.