Gå til innhold

Vurderes solgt: Intel C2D E8400 3GHz


Ola Haldor Voll

Anbefalte innlegg

Jeg kan være interessert Ola for å prøve å få FSX til å kjøre enda litt bedre. Men det er forutsatt at CPU'n går an å putte inn i datamaskinen jeg har nå (den er 2 år gammel).

 

Jeg har så lite greie på data at jeg poster spesifikasjonene og håper du eller noen ut fra det kan si om E8400'n vil passe inn og kunne gjøre at FSX går bedre før jeg evt. kommer med et bud:

 

-Cooler Master Mystique 632, Sort

RC-632-KKN2-GP Aluminium, Vindu u/PSU

 

-Hiper Type-R strømforsyning 580W Sort

20/24pin/ ATX v2,2/ 120mm vifte/ 18db

 

-NEC DVD-brenner AD-7173 bulk sort

16X Duallayer,LabelFlash,Multirecorder

 

-Asus P5W DH Deluxe hovedkort S775

I975X ATX 2XGLAN, FW, FSB1066 SATA-Raid

 

-Zalman CPU Vifte CNPS9500LED

Socket 478/775/754/939/940

 

-Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775

4MB, BOXED m/vifte

 

-Western Digital Raptor X 150GB S-ATA

16MB cache 10000RPM

 

-Western Digital 320GB S-ATAII

Caviar Special Edition 16MB 7200RPM

 

-XFX GeForce 8800GTX 768MB GDDR3

PCI-Express, 2xDVI/HDTV/HDCP, 384-bit

 

-2 stk. Kingston HyperX 2GB 800MHz DDR II DIMM

PC2 6400 Kit m/2stk 2x1024 CL5(5-5-5-15)

 

-Creative SB X-Fi Xtreme Audio PCI

lowprofile

 

-Microsoft Windows XP Home OEM

Norsk versjon m/SP2b

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så lite greie på data at jeg poster spesifikasjonene og håper du eller noen ut fra det kan si om E8400'n vil passe inn og kunne gjøre at FSX går bedre før jeg evt. kommer med et bud:

Det er ikke riktig så enkelt som at hvis sokkel er lik' date=' så går det bra, dessverre. Det finnes feks LGA775 hovedkort som ikke kan kjøre Core2 i det hele tatt.

 

Men ditt Intel 975X hovedkort er godt nok for det meste. Men det kan, litt avhengig av hvilken versjon du har fra før av, være nødvendig å oppdatere bios før du setter inn den nye prosessoren.

 

Du kan se hvilke prosessorer som offisielt er støttet, og med hvilken bios versjon her. cpu-support P5W DH Deluxe

 

Da ser du at du bør ha bios versjon som er nyere enn 2504 eller 2801, avhengig av om prosessoren til Ola er revisjon E0 eller C0. Så det skal med andre ord gå fint. :)

 

Tilfelle det var uklart, du trenger ikke akkurat den bios-versjonen det står, men en som er nyere enn det som står oppført.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk for grundig svar (som vanlig) Christian. :)

 

Men bare et litet spørsmål til. Jeg så hos en nettbutikk nå at på CPU'er på 775-sokkel så ble 95% av dem solgt med vifte.

 

Men siden den som er til salgs er uten vifte, må dette kjøpes separat ved siden av eller kjenner noen til om vifta som sitter på E6600'n evt. enkelt kan flyttes over til E8400-CPU'n?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig det Halvdan :)

 

Det er riktig at det er absolutt mest vanlig å få med vifte. BOXED kalles pakken da. Men det blir også solgt det som kalles BULK, der man ikke får vifte mot opptil noen hundrelapper mindre.

 

Du kan bruke den du har. Alle viftene til LGA775 passer rent fysisk, men de blir levert med litt forskjellig material sammensetning, anntall "kjøle-finner", og med forskjellig viftehastighet. Det som er vesentlig er hvor mye varme de er spesifisert for, og da bruker Intel det som kalles TDP (Thermal Design Power). Siden både din gamle, og den nye har TDP på 65Watt kan du trygt og fint bruke den du har.

 

Det kan tenkes at den originale E8400 ville laget bitte litt mindre støy, grunnet litt forbedringer. Men gjennom flyduren hører du vel ikke dette?

 

Så JA, det går fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...