Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Dette fikk jeg nettopp vite! Meget intressant. Like før en 757 gikk i oppløsning gitt :crazy: Her er rapporten... aircraft incident rapport Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 27. november 2008 Forfatter Skrevet 27. november 2008 H******* During the dive the airspeed increased to 251 kt and the lowest altitude in the recovery was 321 ft radio altitude with a peaked load factor of +3.59 g’s. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Noen som vet hvor mye Bruddlastfaktoren er på en 757? Siter
Lars-Petter Meyer Bedin Skrevet 27. november 2008 Forfatter Skrevet 27. november 2008 3.75 tror jeg fikk servert...er ikke helt sikker. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Da snakker vi ikke om så voldtsomt mye unna deformasjon i skroget. Synes den var ganske lav, 3.8 er vel bruddlastfaktor for de fleste småfly om jeg husker riktig. Siter
Christian Paulsen Skrevet 27. november 2008 Skrevet 27. november 2008 Uff da, det hørtes ikke ut som en hyggelig tur. Jeg tror faktisk jeg hadde blitt temmelig "upset" selv, hvis jeg hadde blitt sendt ut av et fly som om ingenting hadde skjedd, etter en slik upset. Men det er vel sikkert ikke greit å vite hva man skal si, når man ikke vet selv hva som egentlig skjedde. Uansett, i følge Boeings undersøkelser så har, statistisk sett, andelen ulykker med airlinere der pilot-feil har fått hovedskyld, gått ned med ca 10% bare siden 2002. Og ned fra ca 70% til 56% fra 1988 til 2004. Hendelser som denne har nok bidratt til den pene statistikken, så vi får være glad det gikk bra med alle, og håpe ingen fikk varige men av turen. Edit: rettet antall til andel Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.