Hans Øyvind Lunde Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Når jeg får i oppdrag fra ATC, "report when established on the ILS" Når er jeg da nøyaktig når jeg rapporterer? 1. når localiser og glideslope kommer til syne og morse identen begynner å pipe? eller 2. når flyet begynner å rette seg inn mot senterlinja? eller 3. når flyet har flatet ut svingen og har interceptet glideslopen? Just curious! :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Kristiansen Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 Når flyet er på centerlinja og glideslope. Bruker som regel og rapotere til ATC like før. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arild Oldervoll Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 ICAO Doc 8168: "Established is considered as being within half full scale deflection for the ILS and VOR, or within +/-5 degrees of the required bearing for the NDB". Og siden du bør etablere deg på localiser før glideslope kan du si at du skal ha interceptet localiser, og glideslope skal være halvveis ned til senter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hans Øyvind Lunde Skrevet 26. november 2008 Forfatter Del Skrevet 26. november 2008 Takker og bukker :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 26. november 2008 Del Skrevet 26. november 2008 ok der lærte jeg også noe , takk Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.