Gå til innhold

Cow-strike


Arvid Lillerud

Anbefalte innlegg

Jeg tipper det er en påkrevd utelanding det der.

 

Andre store dyr som elger er jo som steinblokker å treffe for metallkledte harde biler (jfr. bilder av totalvrakede biler etter elgpåkjørsel). Litt mindre muskulatur og noe mer polstring (fett) har nok de fleste kuene, men at et sammenstøt allikevel blir knallhardt er sikkert.

 

At det gikk så bra med et lett dukfly og kontrollen med det etter krasjet syns jeg er imponerende både av flyet og pilot. Kua blir jo rammet så hardt at det slås rett i bakken og det flere hundre kg.tunge dyret ruller rundt flere ganger! Muligens tar hun kua mest med undersiden av vingen, men både understell og vinger kunne fort blitt revet av her.

 

Å se hva som er rett foran med et halehjulsfly er ikke lett og det virker ikke som de oppdager hva som skjedde før etter det traff. En utelanding bare for å trene tror jeg ikke de hadde tort å gjøre på en åker med så store dyr gående/løpende rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...