Gå til innhold

Min første FS-video: PMDG MD-11 landing Innsbruck


Anbefalte innlegg

Omsider har også jeg fått til å lage en video fra FSX!

 

I utgangspunket inspirert av Clamer F sin real life Q400 landing her Kort video av landing på bane 26 Innsbruck (LOWI), men jeg flyr ikke Dash, så det måtte jo bli PMDG MD-11.

Har akkurat lite nok fuel og PAX til at banen var lang nok for MD'n.

 

Legger den her tilfelle noen skulle ha lyst å se den, eventuelt også rise/rose. (PS velg fortrinnsvis "watch in high quality")

 

 

Til å være første gang, litt eksperimentellt, og i mørke, er jeg nokså fornøyd. Men jeg skulle gjerne hatt mye bedre kvalitet, for selve orginalfilmen er ganske god, men flyten reduseres ved rekoding, mens detaljene forsvinner jo litt på Youtube. :( I tillegg innser jeg jo at jeg har en lang vei å gå med tanke på god redigering da...

 

Et spørsmål har jeg også hvis noen gidder:

jeg la inn noen utvendige vinkler mot slutten, og får da diverse terreng varsler osv, som ikke kommer inni flyet. Er det enkelt å få vekk? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker trackir Lars-Petter, men det kom ikke så godt frem kanskje... Vedrørende MD'n så syns jeg egentlig den cocpiten er ganske ehh... stygg! :grin:

Men jeg har Martinair cocpit DVD, og PMDG har i alle fall fått det veldig likt og riktig alt sammen.

 

Og stygg, traust, gammel, whatever, så er det et enormt spennende fly og fly, syns jeg. ;)

 

Takk for tipset ang GPWS warning Reid. Nå hadde som sagt denne videoen sin inspirasjon i tråden jeg linket til (Clamers landing), og han fikk glidslope varsler som jeg spurte litt om i tråden.

 

Så jeg får glidslope varsel innvendig, og ligger med vilje litt lavt. Prøver egentlig å ligge en "dot low" på PAPI. (se forøvrig den tråden hans for nærmere forklaring på akkurat det)

 

Men jeg registrerer at jeg veldig ofte får en masse slike "to low terrain" og "Woop woop pull up!" som bare kommer utvendig og i replay. Altså som kommer selv om jeg flyr 100% ILS og spot on på glideslope.

 

Takk for svar og kommentarer, skal nok få laget noe bedre også snart, og i dagslys. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, takk Sindre. Bitching Betty som hun vel kalles skal jo ikke sette i gang for mange fantasier hos deg som pilot vet du. ;)

 

Men ja, det er en veldig irriterende stemme, som man får lyst å bli kvitt snarest, så det funker!

 

Også det høres forresten helt likt ut som de av lydene jeg har hørt fra virkeligheten i MD-11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha så sant, så sant, Mateusz.

Man skal ikke snakke stygt om gamle fruer, og en bør ikke dømme damene ene og alene ut fra ansikt eller stemmen heller.

Jeg syns jo forresten hun har en ganske fin kropp, men som du sier, smaken er forskjellig. :grin:

 

Skal forsøke å lage en video som formidler skjønnheten på en bedre måte neste gang. Denne her var kanskje litt sær, men et sted må man jo begynne. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...