Geir Teigo Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Er vel mest for real airliners, men absolutt noen man kan prøve seg på i FS. http://www.travelandleisure.com/slideshows/the-worlds-scariest-runways/1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Mener jeg så denne listen postet her fra en eller annen norsk nettavis for en stund siden Geir. Uansett, lurer på om den første (Paro)kanskje kan være den samme som på denne videoen? I alle fall tenkte jeg på den når jeg leste teksten. Her må det være GPWS warning 50 feet lenge før touchdown og lite rom for flytning nedover banen skulle jeg mene... [video:youtube]vXj65a0490Y Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-Henrik Aasen Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Hva er den verste rullebanen/flyplassen i Norge da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2008 Godt mulig. Jeg er sløv på nyheter... Så når jeg tok et søk på google at denne storyen er gjengitt i mange aviser og nettsteder verden rundt. En del av kriteriene som gjør at enkelte av disse er kommet på listen, er ikke så aktuelle for oss FS-folk dessverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Steffen Mork Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Forskjellige grader av luftrom er heller dårlig simulert i FSX synes jeg. Eller har jeg oversett noen innstillinger? Du kan spørre ATC om lov til å passere og du får "ja" uten nøling samme hvor og når du er. Ingen sier et pip om du flyr rak linje over flyplasser i lav høyde eller krysser kontrollert luftrom. Er ikke Lukla Mt. Everest (som Aerosoft har digitalisert for oss) også god for kvalifisering? Eller må det være en offentlig flyplass med ruteflyvninger? Jeg tittet litt på de andre bildeseriene på den siden og irriterte meg grundig over at de har snudd rekkefølgen på samtlige. De viser det beste/verste/skumleste først og så går det gradvis nedover Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Nornes Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Uansett' date=' lurer på om den første (Paro)kanskje kan være den samme som på denne videoen? I alle fall tenkte jeg på den når jeg leste teksten. [/quote'] Det er vel den plassen her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif-Petter.Karlsen Skrevet 2. oktober 2008 Del Skrevet 2. oktober 2008 Det der er nok ikke Paro,det er en flyplass i det lille andet Bhutan,og er kun ett selskap som har monopol på trafikken dit,og er en ganske så spesiell flyplass,med høyder på begge sider som du må komme svigende rundt for å sette flyet ned på runway,mye fallvinder gjør ikke saken enklere,så er store restriksjoner,med vær etc.Og KUN captein får lov å ta av og lande der.Får captein ett illebefinnende 30ft før tutchdown,skal second devertere og fly til nærmeste flyplass,har ikke lov å lande der!! :grin: :whistle: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian Paulsen Skrevet 3. oktober 2008 Del Skrevet 3. oktober 2008 Takk for den oppklaringen dere. Har forresten prøvd ut begge stedene i FSX og B737 nå. Fant en liten pdf fil som er en technical demonstation flight med landing og takeoff Bhutan, som jeg prøvde å gjenskape. Dvs, de satte ene motoren idle ved V1, jeg syns det var greit med 2 første gangen... http://www.boeing.com/commercial/aeromagazine/aero_23/737-700Bhutan.pdf Var et artig og interessant sted å fly i alle fall Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.