Gå til innhold

FSX-test


Anbefalte innlegg

Da har jeg lastet ned FSX-demoen for andre gang. Jeg har testet FPS og grafikk. FPSen varierte fra 14-24. FPSen var tydelig lavere på bakken enn lufta. Egentlig litt imponert over hvor bra PCen taklet FSX i forhold til den gamle. Men alikevel syns jeg FS9 er et mye bedre alternativ da FPS er mer stabil og PMDG 737 er inne ;)

 

Her er litt bilder med nesten alle settings på max og 8X AA fra nhancer:

 

(Alle bildene er som vanlig redigert i Photoshop)

 

FSXtest.jpg

 

FSXtest10.jpg

 

FSXtest2.jpg

 

FSXtest4.jpg

 

FSXtest5.jpg

 

FSXtest8.jpg

 

FSXtest7.jpg

 

FSXtest9.jpg

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Bildene blir unektelig bra fra FSX-demoen, men det har skjedd utrolig mye etter at demoen ble tilgjengelig. Både frames og grafikk har gjennomgått mye etter SP1 og SP2, og det går ikke an å sammenligne FPS med demoen . For ikke å snakke om addons angående texturer og fly. FSX default er bare en "plattform" å bygge videre på, så du får ikke full glede av denne før du har gjort noen flere investeringer. Men sånn er det jo, FS-miljøet er den største verdien i FSX, og det bidrar sterkt til at simmen lever i mange år!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine bilder Paulo, som vanlig :)

 

Jeg er nok enig med deg at FS9 har bedre FPS, spesielt med tanke på Kompliserte fly som Level D 767 og PMDG 747.. osv. Disse addons krever ganske mye ressurser og det er ikke lett å kjøre dette i FSX med brukbar FPS enda.

 

Men når det kommer til småfly, eller General Aviation som vi kaller det er FSX en meget bra flightsim. Jeg klarer som regel å få over 25 FPS på de fleste steder med de fleste slidere til høyre, men når jeg velger Airliners stuper FPS'en ned til 10-14, og da er det ikke spillbart for min del.

 

Og jeg har FSX Deluxe med SP2 og acceleration pakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paulo.. Hva i alle dager skal du med den utgådde heksa til PMDG? Jeg mener bare at 737 serien til PMDG begynner å bli litt utgått på dato nå, å du får fly til FSX som er like avansert. Flight1 sin MD80 er jo super:) Maddog har jo å en modell av MD-88 til FSX å men dog uten VC. Den kommer om en stund med VC. Deretter kan du fly Level-D i FSX å. Vil du fly 737, så har du Wilco sin 737 der å. Og på de plassene du driver å flyr er jo FMC komplett i Wilco modellen. Deretter kan du jo prøve deg på Ariane sin 737 X2.. Er ikke sikker på navdataen til det flyet forresten. Så kan du hoppe videre til Captain sim sin 757. Som forresten har den beste VC som noengang har vært laget! Mye bedre enn PMDG 747 tilogmed.. Hadde passet godt til de screenshots du bruker å legge ut her.

 

Der er flere avanserte fly til FSX som jeg ikke kommer på her å nu :crazy:

 

Stol på meg.. FSX er bedre enn fs9.. Prøv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell: problemet er at man klarer ikke å kjøre disse komplekse flyene som du nevner med bra FPS og god grafikk, du må inngå alt for mye kompromisser i FSX, skal du ha brukbar FPS med Level D og PMDG sime fly må du justere ned grafikk settingene slik at de blir på lik linje, eller dårligere enn FS9.

 

Selvfølgelig kommer det an på hvilken hardware man har, men jeg tør å si med sikkerhet at det ikke finnes en eneste maskin idag som klarer å kjøre FSX på full styrke med alle sliders til høyre når man flyr airliners.

 

FSX er en meget god General aviation simulator, men den er bare ikke god nok for de store og komplekse flyene enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eivind Oterhals
Paulo.. Hva i alle dager skal du med den utgådde heksa til PMDG? Jeg mener bare at 737 serien til PMDG begynner å bli litt utgått på dato nå' date=' å du får fly til FSX som er like avansert. Flight1 sin MD80 er jo super:) Maddog har jo å en modell av MD-88 til FSX å men dog uten VC. Den kommer om en stund med VC. Deretter kan du fly Level-D i FSX å. Vil du fly 737, så har du Wilco sin 737 der å. Og på de plassene du driver å flyr er jo FMC komplett i Wilco modellen. Deretter kan du jo prøve deg på Ariane sin 737 X2.. Er ikke sikker på navdataen til det flyet forresten. Så kan du hoppe videre til Captain sim sin 757. Som forresten har den beste VC som noengang har vært laget! Mye bedre enn PMDG 747 tilogmed.. Hadde passet godt til de screenshots du bruker å legge ut her.

 

Der er flere avanserte fly til FSX som jeg ikke kommer på her å nu :crazy:

 

Stol på meg.. FSX er bedre enn fs9.. Prøv.. [/quote']

 

Ikke glem PMDG 747X, den inneholder alle 744 og 744F, og GE, RR og PW motorer :) Jeg har ikke kjerra selv men skulle gjerne hatt den om jeg fikk råd og lov av far! :)

 

Nydelige bilder som vanlig Paulo! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjell: problemet er at man klarer ikke å kjøre disse komplekse flyene som du nevner med bra FPS og god grafikk' date=' du må inngå alt for mye kompromisser i FSX, skal du ha brukbar FPS med Level D og PMDG sime fly må du justere ned grafikk settingene slik at de blir på lik linje, eller dårligere enn FS9.

 

Selvfølgelig kommer det an på hvilken hardware man har, men jeg tør å si med sikkerhet at det ikke finnes en eneste maskin idag som klarer å kjøre FSX på full styrke med alle sliders til høyre når man flyr airliners.

 

FSX er en meget god General aviation simulator, men den er bare ikke god nok for de store og komplekse flyene enda. [/quote']

 

Jo du har nok et poeng.. PMDG 747X sliter jeg voldsomt med, men de andre jeg nevnte her går det rimelig godt unna med. Selvølgelig når det blir litt ruskevær å simmen må produsere en hel haug med skyer så kan det begynne å hakke litt.. Det er synd det. Men ellers alt i alt å alle ad-ons installert, så kan ikke fs9 måle seg i det hele tatt lengre med FSX. Skulle ha tatt noen screenshots for å vise hvordan det ser ut med N-Qmesh, N-scenic, N-cities, N-roads, ground environment pro, flight environment pro HD, ultimate terrain, FS Water Configurator osv.. Det er helt hår reisende fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er absolutt helt enig i at FSX ser bedre ut enn FS9, ingen tvil om det :)

 

Men vi må nok vente litt til hardware som kan kjøre FSX på fullt er tilgjengelig, men da spørs det om ikke FSXI er rett rundt hjørnet.

 

Uansett så skulle jeg absolutt ønske at jeg kunne kjørt FSX på full styrke og på maks potensiale, forhåpentligvis kan vi gjøre dette om ett års tid :)

 

Det er jo tross alt mange addons som framdeles blir laget for FS9, inkludert det kommende REX som ser helt sinnsykt ut for å si det mildt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...