Geir-Anders Hansen Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Fløy fra EGLL - ENGM og kom til ENGM med beskjed om holding....TWR spurte om jeg kunnde dette noe jeg ikke hadde gjort før så han guidet meg manuelt. Noen som kan forklare meg i enkel het hva en skal gjøre her når en før beskjed om holding point... Er det slik at du får holding point navn og kan finne den i FMC.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus F. Meese Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Holding_(aviation) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOS Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Enkelhet..... du skal entre holding på angitt punkt og høgde. Litt meir avansert, så avheng det av type holding. INTC, Station, eller DME Fix hold. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Du flyr vel med PMDG747 tenker jeg, og da er det ganske enkelt. Greit å teste dette offline til du får dreisen på det. Tenk på tre-fire ting når du velger holding sånn i starten. Hvilket WP, høyde/fart ut av holding og høyre eller venstre sving. Du finner dette og mere til under HOLD i FMC. Basic funksjonene skjønner du mest sansynlig bare du tester et par ganger. Det er en del mer avanserte funksjoner også, men de kan du jo la ligge inntil du mestrer det elementære. Ellers er det jo disse manualene da... Lykke til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 I FMCen er det en knapp som heter HOLD. Her kan du velge et waypoint fra ruten din også fly holdingpointet. Eller du kan skrive inne en fix og holde der. Som Geir Østvedt sier så er det bare å prøve seg fram Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 Veldig bra gutter, skal teste ut litt på FMC 747-X Kjenner FMC brukbart nå så da burde jeg finne litt om Hold PS: manualer er for pingler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 8. september 2008 Forfatter Del Skrevet 8. september 2008 ok testa engm - enbr og var like utenfor engm og trykka hold og jeg var da tydelig vis rett ved ett hold punkt og kunne aktivere den aktuelle holding punktet no jeg gjorde og vips fløy jeg rnd i holdingpunktet . Og hadde da mulighet til og avslutte det når jeg ønsket og den fant da automatisk legs jeg var på vei mot før jeg fløy inn i Holding Det jeg ikke helt fant ut er når jeg trykker hold på fmc ser jeg da de aktuelle Holding punketene på veien? og kan da evt trykke next for neste holding punkt? og evt ønsker jeg ikke fly holding er det bare ikke aktiver de så flyr jeg bare videre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kai Dreyer Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 PS: manualer er for pingler Så da er det bedre å spamme ned et forum i stedet for å åpne en manuel? Jeg bare lurer... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Paulo Fernandes Skrevet 8. september 2008 Del Skrevet 8. september 2008 Enig med Kai her. Tvert imot så er en manual god lesestoff med masse nyttig og lærerik info. Manualer er IKKE for pingler fordi det er mye informasjon som ofte er skrevet på en slitsom måte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 he he må si jeg noen ganger må bare riste litt på hodet, stort sett er det utrolig bra tilbakemeldinger man får av tips her som også gjelder de fleste forumene i denne gaten. Forumet er vel her for at en har den muligheten til og spørre, og om du menere det er spam det jeg bedriver med her burde du vel selv spørre deg selv hva du driver med da du gidder og svarer på mitt spørsmål med spam tilbake !! Jeg har lest utrolig mye manualene og kansje er jeg ikke like oppmerksom som dere og fikk akkurat denne biten med meg, og benyttet dette flotte forumet til og kunne få spørre om akkurat dette... "Manualer er for pingler" var ment som en liten fleip.... Jeg lurer på en ting Kai, var det spørsmålet eller fleipen du reagerte på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexander Storvig Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 PS: manualer er for pingler Så da er det bedre å spamme ned et forum i stedet for å åpne en manuel? Jeg bare lurer... Er da helt klart at det Geir-Anders sa bare var en spøk, dette markerte han godt ved bruk av en smiley. Skjerpings! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Takk Alexander, jeg hviste de derre smilegreien kom til nytte en dag her på forumet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Teigo Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Litt avsporing, men jeg skulle finne en hytte som vi skulle ha visning på i dag. Denne var som hytter flest, langt utpå landet et sted i Østfold. Jeg og min kolega bommet først en gang, for deretter å havne i nok en blindvei. Jeg spurte om vi kanskje skulle spørre noen etter veien, eller om det å lese manualer og spørre etter veien var like ille :grin: "Nei, det er mye værre å spørre etter veien. Da vet jo utenforstående at en har driti på leggen! Manualer kan man jo lese i skjul." Jada, manualer er for kvinner og barna deres sa jeg og stoppa bilen. En lokal helt kunne fortelle oss at vi var på HELT feil sted. Fikk en rask beskrivelse så ordnet det seg. Hytta var ingenting å skrive hjem om. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 he he veldig bra Geir Ø. Ja elsker og lese manualer hadde med meg 2 store permer til Bulgaria i år som sist år til Kos med og dra disse frem på solsengen nesten hver dag til mitt følges store ergelse;), men ja noen ganger frister det og faktisk bare spørre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aleksander Hegre Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Jaja manualer eller ikke. Jeg flyr PMDG 747 og har gjort det helt siden den kom. En investering jeg ikke angrer på her innkjøp av denne: http://www.flyaoamedia.com/pmdg-747-400-flight-simulator-training-dvd-package.html Mye lettere å følge med på video enn å sitte og lese manualer. Anbefales på det sterkeste. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas Grindvoll Skrevet 9. september 2008 Del Skrevet 9. september 2008 Ved å spørre på forum så vil andre også kunne få svar på spørsmål de ikke visste at de hadde... :-) Uten å spørre om ting som allerede finnes besvart på internett et sted, så har vi ikke noe forum igjen. For internett inneholder jo svar på nesten "alt"... og dersom alle skal søke her og søke der så vil ingen komme opp med spørsmål som andre ikke visste fantes / at de lurte på. Det er jo det som er bra med forum - for hvis ikke så blir forumet bare et sted hvor man sier hei, hvordan går det? Takk bra, god natt! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir-Anders Hansen Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Takk Aleksander der ble jeg 51 Dollar fattigere, og enda ett forklarings problem til kjerringa hvorfor det har gått penger ut av kontoen;) Jepp akkurat Andreas det er vel det som er påenget med forumet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.