Gå til innhold

Holding point ENGM!


Geir-Anders Hansen

Anbefalte innlegg

Fløy fra EGLL - ENGM og kom til ENGM med beskjed om holding....TWR spurte om jeg kunnde dette noe jeg ikke hadde gjort før så han guidet meg manuelt. Noen som kan forklare meg i enkel het hva en skal gjøre her når en før beskjed om holding point...

 

Er det slik at du får holding point navn og kan finne den i FMC....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du flyr vel med PMDG747 tenker jeg, og da er det ganske enkelt.

Greit å teste dette offline til du får dreisen på det.

 

Tenk på tre-fire ting når du velger holding sånn i starten.

Hvilket WP, høyde/fart ut av holding og høyre eller venstre sving.

Du finner dette og mere til under HOLD i FMC. Basic funksjonene skjønner du mest sansynlig bare du tester et par ganger.

Det er en del mer avanserte funksjoner også, men de kan du jo la ligge inntil du mestrer det elementære.

Ellers er det jo disse manualene da... Lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok testa engm - enbr og var like utenfor engm og trykka hold og jeg var da tydelig vis rett ved ett hold punkt og kunne aktivere den aktuelle holding punktet no jeg gjorde og vips fløy jeg rnd i holdingpunktet ;). Og hadde da mulighet til og avslutte det når jeg ønsket og den fant da automatisk legs jeg var på vei mot før jeg fløy inn i Holding ;)

 

Det jeg ikke helt fant ut er når jeg trykker hold på fmc ser jeg da de aktuelle Holding punketene på veien? og kan da evt trykke next for neste holding punkt? og evt ønsker jeg ikke fly holding er det bare ikke aktiver de så flyr jeg bare videre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he he må si jeg noen ganger må bare riste litt på hodet, stort sett er det utrolig bra tilbakemeldinger man får av tips her som også gjelder de fleste forumene i denne gaten. Forumet er vel her for at en har den muligheten til og spørre, og om du menere det er spam det jeg bedriver med her burde du vel selv spørre deg selv hva du driver med da du gidder og svarer på mitt spørsmål med spam tilbake !!

 

Jeg har lest utrolig mye manualene og kansje er jeg ikke like oppmerksom som dere og fikk akkurat denne biten med meg, og benyttet dette flotte forumet til og kunne få spørre om akkurat dette...

 

"Manualer er for pingler" var ment som en liten fleip....

 

Jeg lurer på en ting Kai, var det spørsmålet eller fleipen du reagerte på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt avsporing, men jeg skulle finne en hytte som vi skulle ha visning på i dag. Denne var som hytter flest, langt utpå landet et sted i Østfold.

Jeg og min kolega bommet først en gang, for deretter å havne i nok en blindvei. Jeg spurte om vi kanskje skulle spørre noen etter veien, eller om det å lese manualer og spørre etter veien var like ille :grin:

"Nei, det er mye værre å spørre etter veien. Da vet jo utenforstående at en har driti på leggen! Manualer kan man jo lese i skjul."

Jada, manualer er for kvinner og barna deres sa jeg og stoppa bilen. En lokal helt kunne fortelle oss at vi var på HELT feil sted. Fikk en rask beskrivelse så ordnet det seg.

Hytta var ingenting å skrive hjem om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved å spørre på forum så vil andre også kunne få svar på spørsmål de ikke visste at de hadde... :-)

 

Uten å spørre om ting som allerede finnes besvart på internett et sted, så har vi ikke noe forum igjen. For internett inneholder jo svar på nesten "alt"... og dersom alle skal søke her og søke der så vil ingen komme opp med spørsmål som andre ikke visste fantes / at de lurte på. Det er jo det som er bra med forum

 

- for hvis ikke så blir forumet bare et sted hvor man sier hei, hvordan går det? Takk bra, god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...