Gå til innhold

Lettet med defekt motor


Ronny Olsen

Anbefalte innlegg

Tror vel kanskje det heller er medias utrooolige spekulering på SAS den siste tiden som gjør det "farlig" å fly med dem.

De graver frem all mulig dritt som finnes og blåser opp den minste lille bagatell. Jeg synes det er rart at folk ikke skjønner at mange av de "katastrofene" som har vært i avisene angående SAS ikke på langt nær er så dramatiske som de skal ha det til. [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjedde jo i april -2000, det er snart to år siden.

Jeg går sterkt ut ifra at rutinene er endret siden da p.g.a. denne hendelsen.

Men media ser ut til å lete "med lys og lykte" for å finne ting som skremmer folk fra å fly i disse tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Agnor Bertheussen:

[QB]

Det begynner å bli farlig å fly med SAS. Dessverre.

[QB]

Neida slettes ikke! Men jeg forstår utmerket godt at folk tror det, etter den siste tids media oppslag. Når media slår opp på førstesdiden at et SAS fly nødlander pga røyk i kabinen, er ikke dette en nødlandig, snarere en "forsikkerhets skyld landig". Det at SAS fly snur så snart noe indikerer en feil, så er jo det et tegn på at sikkerheten fungere i SAS ?. Mange andre selskaper ville unlatt og raportere slike småhendelser, og aldri fått dårlig media omtale. Ville du heller flydd med et slikt selskap?

Jeg jobber selv i SAS, og vett at sikkerheten absolutt fungere i SAS, så se frem til turen din du, og til fremtidlige turer med SAS. Velkommen ombord [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

[ 08-12-2001: Endret av: Sveinung Helgeland ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja SAS har vært i hardt vær lenge nå...nødlandinger, Milano-ulykken, og terroren. Er vel bare kunder som er nødt til å fly som er igjen, resten har gått over på tog og buss.

Kanskje en ide for SAS er å produsere en dokumentar om hvordan flåten vedlikeholdes, for å få folk til å fly igjen. SAS trenger litt positiv omtale.

Jeg synes synd på bransjen nå, ikke minst de 900 Braathens-ansatte som får oppsigelse i posten 4 dager før jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Helge Bø:

Kanskje en ide for SAS er å produsere en dokumentar om hvordan flåten vedlikeholdes, for å få folk til å fly igjen. SAS trenger litt positiv omtale.


I Haugesund Avis er det i dag en hel sides artikel fra SAS tekn. disvisjon på Gardermoen.. vist dere leser den får dere et lite innblikk i den omfattende sikkerheten.

En artikel etter at SAS inviterte presse til et besøk på teknisk, Gardermoen

[ 08-12-2001: Endret av: Sveinung Helgeland ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg hørte der var ca 70 journalister tilstede på besøket på Teknisk Base.

Så langt er det bare Haugesunds Avis som har omtalt noe derfra, mens de andre graver fram en snart to år gammel historie om en defekt motor og slår dette stort opp.

Man kan virkelig lure på hvilken hensikt media har med dette, det kan nesten virke som om de benytter alle muligheter for å skremme folk fra å fly.

.

[ 08-12-2001: Endret av: Arne Nygård ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...