Gå til innhold

Siste Kveld før Jul 2001


Jan Kristiansen

Anbefalte innlegg

Hei Folkens

Julen nærmer seg og ett nytt flysim år er nært forestående.

Jeg ønsker derfor å informere litt om hva har skjedd i løpet av 2001 angående treningskveldene.

Tidligere gikk treningskveldene en gang pr. uke, vi bestemte i år å kun kjøre treninger annen hver uke, da med tanke på at vi skulle kunne klare å holde aktiviteten opp på disse treningskveldene.

Det er mitt inntrykk at dette tiltaket fra oss ikke har vært av den helt store interesse for Dere piloter og kontrollere.

Vi Vacc Norway

må nå planlegge hva vi skal gjøre til vinteren og våren 2002 i forbindelse med treningskvelder, og vi er i denne forbindselse interessert i å få "feedback" fra Dere om dette med en treningskveld annenhver uke er av interesse å fortsette med?

 

Skal man kunne få kvalifisert folk til å stille opp på disse kveldene for å gi råd og veiledning MÅ interessen for disse kveldene opp.

Å få 2 ATC + 1 pilot påmeldt til en treningskveld blir, ja dere forstår, noe problematisk å få noe ut av.

Så mitt spørsmål blir -

ER DET FORTSATT INTERESSE FOR TRENINGSKVELDER I REGI AV VACC NORWAY I 2002?

Vi har ennå ikke diskutert innad i VACC NORGE hvordan dette kan bedres-forandres, men som Online Traning Manager i Vacc Norge MÅ jeg finne på noe i denne sammenheng, så derfor ønsker jeg tilbakemelding fra Dere - pilotene og kontrollere, på hva kan vi gjøre:

 

Skal vi fortsette med treningskvelder i 2002?

Hvis ja - hvordan skal/bør det avvikles ?

Det er en flere VA`s i Norge - Disse snakker om å starte sine egne "treningskvelder". Dette er selvsagt helt OK, men kansje det kan være en ide, at nye piloter som skal inn i ett av VA`ene, må ha vært med på treningskveldene til Vacc Norway for å lære "basic" i det å navigere, frasilogi, og å ha hatt contact med Kotroller etc før opptak.

Vel dette er bare tanker fra min side - Jeg er redd at hvis vi ikke gjør noe i forbindelse med disse treningskveldene vi forsøker å avholde, vil dette bli avviklet av Vacc Norge kort og greit forde det ikke er interesse for tiltaket.

La nå ikke dette innelegget bli en stor diskusjon, men bare korte, seriøse innlegg på hva Dere mener.(skal, skalikke )

Jeg minner om at siste treningskveld før jul avvikles førskommende Mandag 10.12.2001 Kl.2100

Undertegnede har problemer med å motta påmeldinger fra Dere, så de av Dere som ønsker å være med kommende Mandag, bes vennligst sende mail directe til:

jan@vika-trading.no

Dette gjelder enten du har meldt deg på via

Vacc Norway eller ikke.

Vennligst skrive "PAAMELDING" i emne når du sender mail, og informere i samme mail om du ønsker å være pilot eller ATC - Gjerne også med VATSIM ID ( hvis du har) og din erfaring. Bare for å ha sagt det igjen - DU TRNGER IKKE Å VÆRE MEDLEM AV VATSIM FOR Å MELDE DEG PÅ HER.

Kom igjen meld Dere på til Mandag

Med hilsen

Jan Kristiansen ACCNOR5

Online Traning Manager

Vacc Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Jan Kristiansen:

Hei Folkens

Det er en flere VA`s i Norge - Disse snakker om å starte sine egne "treningskvelder". Dette er selvsagt helt OK, men kansje det kan være en ide, at nye piloter som skal inn i ett av VA`ene, må ha vært med på treningskveldene til Vacc Norway for å lære "basic" i det å navigere, frasilogi, og å ha hatt contact med Kotroller etc før opptak.

 

Med hilsen

Jan Kristiansen ACCNOR5

Online Traning Manager

Vacc Norway

 

Jeg må bare si ifra litt om hva jeg mener. Jeg skrev jo om dette på vnoaf forum, og med det jeg skrev, mente jeg ikke at vaccn sine treningskvelder skule opphøre. Alldeles ikke. DE er uvurdelige mener jeg, for de nye som kommer inn i simmen, og også for oss "gamle som ikke har flydd online på en stund. keep on the good work.

desverre kan jeg ikke være med på mandag, selv om jeg gjerne skulle. har skole på kvelden i uken. jeg hadde tenkt litt på å ta CID, men det må vente pga for mye å gjøre nå. joiner etter jul, håper jeg [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Jeg er faktisk helt enig med deg i tanken om at vi som er i ledelsen i VA,er leger dette inn som opptakregel. Men det kan jo også gjøre det til at noen ikke tør være med i VA, fordi de ikke kan/tør fly online. det er jo lov å joine VA uten å fly online. Men dette må man vurdere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper nå ikke folk oppfatter mitt innlegg som om at Treningskveldene kommer til å opphøre. Det håper jeg de ikke gjør.

Jeg er "however" nødt til å reklamere for disse kveldene vi i Vacc Norge prøver å gjennomføre, men en ting er sikkert, hvis dette ikke er av interesse for Dere ute i simmer-miljøet ja da blir det jo vanskelig å opprettholde dette videre fremover, og få noe seriøst ut av disse kveldene.

Disse treningskveldene våre kjører vi på en egen dedikert server (Dag`s server).

Her skal man lære først og fremst - Prøve og feile - Gå i pause (om nødvendig) - stoppe opp - få feed back fra en mere erfaren pilot eller kontroller, Kort og greit

lære seg hvordan det er å fly online uten noe som helst press.

På disse kveldene har fokus på det å ha det morro sammens med andre som ønsker å lære basic med det som har med flyging- kontollering å gjøre etc.

Om man gjør feil - spiller ingen rolle - bare å prøve igjen, spør om råd - ta i mot råd etc.

Dette er årsaken til at treningskveldene kjøres, at nybegynnere skal kunne føle at "Vel her kan jeg prøve meg frem, få hjelp uten at jeg skal være under noe slags press"

Det vi ber om er at piloter og kontrollere tar seg litt tid til å lese deler av det vi har lagt ut på våre sider om flyging- kontrollering online på Vacc Norge sine sider, slik at folk er litt forberett på hva som skal ske når de

melder seg på.

Link til Vacc Norway sine sider finner du på forsiden her på Flightsim.no

 

Med hilsen

Jan Kristiansen ACCNOR5

Online Traning Manager

Vacc Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker veldig at treningskveldene fortsetter til neste år. Jeg er selv nybegynner med ATC og skal snart lære meg voice. Og det er jo veldig dumt for de som ikke har prøvd dette enda visst det blir slutt med treningskveldene, for de går virkelig glipp av noe

Jeg har et ønske for fremtidige treningskvelder: At de begynner en time tidligere, for det passer ikke for meg å begynne klokken 9 om kvelden på en mandag. Det kunne også ha vært en annen dag, som f.eks. fredag som burde passe for de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, disse treningskveldene må fortsette!

Husker enda min første gang som ATC, Bodø tower, dette var på en treningskveld (jeg hadde ikke ATC-rating enda) Jeg fikk god hjelp fra en (lurer på om det var Jan Kristiansen) hele tiden, og dette var en kjempeopplevelse husker jeg!

Den treningskvelden gjorde at jeg ble skikkelig interessert i VATSIM, og det merktes på internettregningen da jeg fikk ATC-rating [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Må si meg enig med Arild, at treningskveldene hadde begynt en time før hadde vært mye bedre.

[ 07-12-2001: Endret av: Daniel Gjerstad ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Må si meg enig med det Daniel sier. Husker også min første treningskveld som Flesland tower. Fikk glimrende hjelp av Fredrik Hoel, og her kunne jeg feile så mye jeg ville uten at det gjorde noe. Jeg lærte masse her, og istedenfor å bare sitte som OBS på VATSIM for å lære av andre, meld deg heller på en treningskveld å gjør det selv [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

mvh

Henrik Wingerei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Treningskveldene bør fortsette..., men

Sist gang jeg var med på treningskvelden synes jeg var LITE

morsomt.

Alt var i orden med oppkobling + div, men flightplanen ble ikke overført av en eller annen grunn. (gjorde allt riktig).

Hvorfor gadd ikke dere "proffe" å hjelpe.(treningskveld??)

Ellers : TRENINGSKVELDER BØR VI HA

 

Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

quote:

Opprinnelig postet av Henrik Wingerei:

Heisann.

Må si meg enig med det Daniel sier. Husker også min første treningskveld som Flesland tower. Fikk glimrende hjelp av Fredrik Hoel, og her kunne jeg feile så mye jeg ville uten at det gjorde noe. Jeg lærte masse her, og istedenfor å bare sitte som OBS på VATSIM for å lære av andre, meld deg heller på en treningskveld å gjør det selv [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

mvh

Henrik Wingerei

Nå ble jeg riktig sur, Henrik. Du glemmer helt ATIS-opplæringen fra meg! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Men, Jan - skal prøve å melde meg på treningskveldene heretter. Vi trenger dem! Bra tiltak(men jeg får aldri vært med på hele, litt seint).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, se her ja.. Takker takker for alle innlegg..

Dette var det jeg ønsket "engasjement" for treningskveldene, men dette kan bli bedre folens

SI DIN MENING OM HVA VI KAN FORBEDRE PÅ DISSE KVELDENE.

Har allerede fått forståelse av at kl.21:00 er for sent så neste år forsøker vi Kl 20:00 .

Det er veldig viktig for meg å høre Deres meninger slik at opplegget for treningskveldene utover vinterene blir av en bedre standard enn tidligere.

Får vi flere folk med hver gang trening¨skveldene avvikles, vil vi klare å få flere erfarne folk med som hjelpere og dermed kan få treningskveldene til å bli noe mere enn det har vært hele denne høsten - lite folk = lite morro på treningene.

 

Så derfor fortsett å komme med dine synspunkter på hva vi kan gjøre for å få dette til å funke bedre utover vinteren enn det har gjordt i løpet av høsten.

Tilslutt til Dere "erfarne piloter og kotrollere" vær med i denne diskusjonen, kom med dine synspunkt og ønsker for dette tiltaket. Vi i Vacc Norge kan ikke klare å få disse kveldene til å bli det vi ønsker uten at dere også er med på dette.

En riktig god helg ønskes Dere alle fra en "sliter"

 

Hilsen

Jan Kristiansen ACCNOR5

Online Traning Manager

Vacc Norway

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...