Gå til innhold

Fonnafly utenlands.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Gunnar van der Meeren har forbarmet seg over Carenados C-206 Stationair, og tryllet FS9-repaints til å funke i FSX/SP2. Dermed er Fonnafly på vingene igjen, og vi kan få litt norsk "feeling" på enkelte flyturer. Skulle gjerne tatt noen turer i vestlandske fjorder nå på ettersommeren, men siden jeg virtuelt befinner meg i Australia, tok jeg likegodt med meg LN-HOZ "down under".

Her er det god bruk for et solid bushfly, og det gikk ikke lang tid før de første kundene meldte seg.

 

fon1.jpg

fon2.jpg

fon3.jpg

fon4.jpg

fon5.jpg

fon6.jpg

fon9.jpg

fon7.jpg

fon10.jpg

fon11.jpg

fon12.jpg

fon14.jpg

 

Takk til Gunnar for enda en virkelighetstro repaint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Så det var DER den havnet!! :grin:

Har ikke sett HOZ siden den gikk til bunns ved sjøflyhavnen i Sandviken for en del år siden :crazy:

 

Vel, spøk til side - paintene går veldig greit å overføre fra FS9. disse krever stort sett bare mindre justeringer og tilpasninger. Skal se om jeg kan få lastet opp FSX Fonnaflypainter til serveren etterhvert.

 

Flott presentasjon Ernst! Australiasceneryet til ORBX er utrolig fint. Jeg flyr av og til i dette selv, men fps dropper enormt hver gang jeg nærmer meg tettsteder. Hvordan opplever du ytelse her?......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Australiasceneryet til ORBX er utrolig fint. Jeg flyr av og til i dette selv, men fps dropper enormt hver gang jeg nærmer meg tettsteder. Hvordan opplever du ytelse her?......

 

.....Jeg flyr jo mye lokalt i Bodø-området, men for det meste holder jeg meg i Australia. Synes ORBX er fenomenalt bra, og etter at alle freeware-flyplassene (130 stk. )ble gitt ut, har realismen økt enda mer. Og nå som også AI-trafikken er spesialisert har det blitt helt villt "down under", og underholdningsverdien i FSX er mangedoblet!!

 

Joda, når byene blir store merker jeg at PCen jobber tyngre, og med mye AI-trafikk går frps merkbart tregere. Men jeg har alltid realistisk flyt, og har enda ikke opplevd at det "stopper opp". Nå foretrekker jeg vanligvis rein VFR-flyvning ut og inn av hyggelige klubbflyplasser ala slik som i bildene ovenfor, og da er flyten silkemyk. Har både autogen og scenery på "dense", og AI flytrafikk på 70-80 %.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Tok ned freeware flyplassene i går kveld, og er spent på disse

 

....Du blir neppe skuffet!! De fleste flyplassene er jo bare noen veistubber og et par garasjer :grin: , men så er det noen fantastiske perler innimellom.

Sånn som Macquari på bildene og Redcliffe lenger nord. Begge er i FTX AU Gold desverre, men det er også noen fine i AU Blue. F.eks Launceston på Tasmania!

Det er også en del flyplasser som ligger vanskelig til i terrenget, med morsomme og utfordrende landingsrunder.

 

Har også opplevd på VFR-turer å overfly ukjente flyplasser med stor aktivitet.

Vannvittig artig og imponerende realistisk.

 

Angående frps og flyt, så må jeg kanskje minne om at jeg har tweaket "autogen" til bare 500 trær og 1000 hus pr. celle. Det gir hos meg mer enn nok hus i byene, i fin kombinasjon med god flyt.

 

PS. Har du sett DENNE adressen med kart over flyplassene :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...