Gå til innhold

Problem GF2 Gts Driver?


Kai Inge Rokstad

Anbefalte innlegg

Jeg hadde nettopp fått installert FS2k2 da det kom opp en melding om at det kunne bli komplikasjoner mellom driveren til grafikkortet( ASUS AGP-V7700 ) og Fs2k2. Jeg fikk valget mellom å avslutte eller å spele på "egen rissiko". Når jeg spillte spillet så la jeg merke til at det var usedvanli mye hakking, og tenkte at dette kansje hadde noe med driveren å gjøre. For grei opplysnng: (1,2GHz - 512mb Sdram.) Jeg fikk også opplyst at det ville vere lurt å snakke med produsenten for å få ny driver. En kamerat av meg sa også at denne driveren ikke var noe serli, men da var det i forbindelse med CS. Noen som kjenner til problemet, eller har hatt det samme? Hadde vert fint å få avklart om dette er ett hardware- eller software problem...

Mvh:

Kai Inge M. Rokstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Prøv å laste ned nyeste driver fra ASUS og installer denne. Tror neppe det er noe hardware-feil. Jeg har også ASUS V7700 Geforce2 Pro, og den fungerer utmerket. Ikke bruk referansedrivere fra NVIDIA, for de skaper mest sannsynlig problemer. De gjør det hos meg..

Jeg bruker faktisk den aller nyesye beta-driveren fra ASUS; denne er veldig rask og fungerer utmerket. Hvis du prøver den og får problemer, kan det lønne seg å installere den nyeste "offisielle" driveren.

Etter dette kan du for sikkerhets skyld installere DirectX på nytt; ser også det er kommet ny utgave av denne, 8.1.

Håper du får det til å fungere..

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjenn stig :=)

Jeg er ikke så god med ledlasting os slikt, men jeg har klart å komt meg inn på denne siden:

http://www.asus.com/Products/Addon/Vga/asuse/enthusiast_hottestdrv.htm

Der er det en hel del med drivere, og jeg klarer ikke å bestemme meg for hvem jeg skal laste ned. Lurte på om du kunne hjelpe meg, kansje oppgi namnet på den driveren du bruker. Det hadde vert fint [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Mvh:

Kai Inge Rokstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den siste jeg lastet ned var en kombinasjon av flere typer av dette kortet. Jeg har 64 mb, men jeg skal teste om den virker. Det følger sikkert med noen read me instruksjoner, så vi kan sjekke ut der.

Jeg har forresten litt problemer med å få kontakt med ftp-en det ligger på, så om du klarer å få lastet den ned, gi meg litt feedback please [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

[ 13-11-2001: Endret av: Einar Bendigtsen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jah jeg fikk endeli lasta den ned. Der va en heil drøss med ulike drivera. Men alle kom det sånn advarsell på bortsett frå den eine som vistnokk høyrdte til min verson, og den installerte jeg. Men jeg tror den er veldig ustabli, med tanke på at det er en Beta verson. Når jeg hadde installert den, prøvde jeg fs og tok en "manndommsprøve" jeg skrudde på absolutt alt som gikk ann av texsturer og byggninger...10 lag skyer osv. Det rare var da at FS klikka...det blei berre en heil masse rare figura som flagra runt på skjermen...jeg prøvde å starte maskina på nytt men dei var der fortsatt. Så det ente med at jeg måtte installere fs på nytt. Installasjonen var ganske grei...berre å lese "readme2k.txt" (etteller anna sånt). [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

håper den nye utgaven blir litt mer stabil. Det fikk også utfall på skjermen når jeg til min store fortvilelse oppdaget at det ikke lenger gikk ann å velge oppløsning på mer enn 600x800. En anne ting jeg merket når jeg skulle re-installere var når jeg fikk besked om at fs allerede var unninstallert når jeg skulle til å installere det. Enten så må driveren vere veldig ustabil eller så er noe riv ruskende gale? [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

Mvh:

Kai Inge Rokstad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...