Gå til innhold

Bjørn R. Nyberg

Members
  • Innholdsteller

    75
  • Ble med

  • Siste besøk

Om Bjørn R. Nyberg

  • Bursdag 02. aug. 1944

Bjørn R. Nyberg's Achievements

0

Nettsamfunnsomdømme

  1. Ikke nødvendigvis stolt, men i hvert fall glad flightsimmer! Det er en givende hobby, som sammen med nødvendigheten av(?), for mange av oss, å kunne mekke egne PC'er, gir meg alle tiders adspredelse! Og alderen spiller da vel ingen rolle. Da jeg var 30 år måtte jeg spille dataspill på min flotte Commodore 64 (selv om jeg i jobbsammenheng punchet hullkort til mine selvutviklede program for nattlige kjøringer på UNIVAC-maskinen på NTH). Verden har heldigvis gått fremover på datasiden: Nå er jeg i mitt 60-ende år i gang med min 7. (og 8.)egenbyggde PC med P4 3,0 GHz, Asus P4C800-E Deluxe, Asus V9950 Ultra og Corsair TWINX 1024-4000 DDR-DIMM bl.a., i et 3-vinduers sort aluminium Lepont kabinett , for å kunne kjøre FS2004 "As Real As It Gets"! [Jeg har et tilsvarende prosjekt på gang for dattera også, men med LianLi kabinett.] En av (de få?) fordelene med å være en "gammel" flightsimmer er nemlig at PC'er i 20.000,- kroners klassen (hvert 2.-3. år) ikke virker så "umulig" som det kanskje synes for den som fortsatt er skoleelev. I "ånden" derimot er vi nok like unge, enten vi er 14 eller 70 år gamle flightsimmere! Mvh Bjørn
  2. Overskriften "lurer" nok enkelte, men med dagens US-president skulle den likevel være dekkende. Stoffet er vel alltids av interesse for oss fly-(simulator-)interesserte. Her er bakgrunnen: http://www.dagbladet.no/magasinet/2002/06/12/337446.html Mvh Bjørn
  3. Det stemmer at det er "den øverste" versjon 14.10 beta (date 2001/10/04) for Windows 9x/ME som gjelder for AGP-V7700 GeForce2 GTS Series (felles for V7100/V7700), som er siste (beta-)versjon for dette kortet fra ASUS. (NVIDIA har jo nyere drivere "generelt".) Mvh Bjørn
  4. Skal ikke starte noen krangel eller disputt, for jeg er enig i at det er utfall av motor(-kraft) som skal kunne takles, ikke at motoren fysisk forsvinner. Det jeg synes er noe merkelig, er at motoren falt ned relativt nær selve flyet "itself", mens andre deler (inklusive ferdskriver) ble funnet i vannet/havet mellom JFK og flyets (og motorens) nedslagssted, samtidig som CNN altså påsto at det ikke ble meldt om at noe var uvanlig fra piloter til tårn. Men, ferdskriver og havarikomisjon vil nok kunne gi oss svar. Mvh Bjørn (som fortsatt ikke har fått FS2002 som har ligget på STOKKE postkontor i 4 dager, og derfor er litt ilter for tiden) [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]
  5. Hei igjen! Var nettopp inne på Flightsim.com, og satte da ny personlig rekord i antall forsøk på innlogging: lyktes først på 14. gang! Nedlasting gikk veldig tregt; 3-4 kB/sek "mot normalt" 100- 120 kB/sek. Forumsiden gikk raskere å lese/bla i, og der fant jeg bl.a. en opplysning om at selv om Flightsim.com er oppe og går igjen, så er ikke alle høyhastighets-linjer klare. Det forklarer jo den trege nedlastingen. Mvh Bjørn
  6. De "svarte boksene" er nå funnet, så forhåpentlig får vi relativt snart en pekepinn på hva som egentlig har hendt. I mellomtiden kan vi jo spekulere på hvorfor flyet styrtet så raskt dersom kun den ene motoren feilet/forsvant. Pilotene skal jo være trent på å takle dette, selv under takeoff. Noe annet jeg har undret meg på er at det ble sagt (på CNN) at det ikke var registrert noe uvanlig før ulykken var et faktum, ei heller i kommunikasjonen mellom piloter og tårn. Selv under Concorde-ulykken klarte jo pilotene å varsle om at de hadde registrert brann i motor før de styrtet, mens her skjer altså en mulig brann og/eller tap av en motor uten at flygerne (tilsynelatende; iflg. CNN) merker det? Som sagt, de "svarte boksene" vil vel fortelle mer snart. Mvh Bjørn
  7. Det er ikke nå pga FS2002 at Flightsim.com tar seg betalt for dette spesialmedlemskapet; det har de gjort i flere år allerede. Grunnen er nok først og fremst at det er så utrolig mange flightsim-entusiaster over hele verden som samtidig prøver å logge seg inn. Jeg husker for en del år tilbake at en kunne komme inn på først forsøk. Etterhvert ble det stadig vanskeligere, og til slutt valgte man altså å ta en liten avgift for de som ikke orket mange forsøk. Husk imidlertid at du fortsatt kan lese nyheter mm, samt lese FS2002-forumets innlegg uten å være innlogget! Jeg har ikke selv ennå valgt å bli medlem av den enkle grunn at jeg fortsatt klarer å logge meg på etter max 10 forsøk. (Er inne nesten hver kveld, og det er da det er verst. Prøver en om morgenen eller formiddagen skandinavisk tid går det gjerne på første forsøk.) Det blir imidlertid stadig verre, men det viser egentlig kun hvor populær siden er. Vi får bare håpe ikke Flightsim.no blir like populær noen gang, for da får vi nok problemer her også. Mvh Bjørn
  8. Riktig som Petter sier. Flightsim.com meldte for et par dager siden at de kan bli vanskelig tilgjengelig denne helga. Fra mandag skal visstnok alt være ok igjen. Mvh Bjørn [ 10-11-2001: Endret av: Bjørn R. Nyberg ]
  9. Kan bare bekrefte siste innlegg! Går ut fra at det er programmet om Cargo Lion (Luxembourg-stasjonert) som er et "must" for alle flysimmere. Desverre er selskapet gått konkurs, slik jeg nevnte i et innlegg for noen måneder siden. Mvh Bjørn
  10. Bare for orden skyld: Jeg satte vist i gang en diskusjon som nesten har ført helt ut på viddene. Startinnlegget skulle jo nettopp varsle om at USA har valgt sin neste generasjon Joint Strike Fighter, nemlig X35 fra Locheed Martin. Bilder av begge typer, dvs X35 og konkurrenten fra Boeing, X32, kan ses på linken jeg la inn der: http://www.af.mil/photos/fighters_jsf.shtml Mvh Bjørn
  11. Ser i avisene at Lockheed Martin har gått seirende ut i konkurransen med Boeing om neste generasjon JSF i USA. Det er følgelig store sjanser for at Norges F-16 erstatter blir en (variant av) X35. http://www.af.mil/photos/fighters_jsf.shtml Mvh Bjørn
  12. På norsk kveldstid er pågangen i USA gjerne størst. Prøv andre tider dersom det er svært vanskelig. Personlig har jeg ikke behøvd mer enn 10 forsøk i de "verste" tilfellene. Og husk å logge ut når en er ferdig på forumet, for det er så stor pågang at man slipper ikke inn en "ny pålogger" før en "gammel" lar plassen blir ledig. (Gjelder heldigvis ikke Flightsim.no ennå!) [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Mvh Bjørn
  13. Har aldri brukt mer enn 10 forsøk, selv på (norsk) kveldstid, å komme inn på Flightsim.com. Om morgenen går det nesten alltid på første forsøk. Noe vi alle kan gjøre for å lette "presset" er alltid å logge oss ut når vi forlater siten. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Mvh Bjørn
  14. Vil benytte anledninge til å takke Dag for nok et flott krus. Denne gangen har du nok vært betydelig heldigere med innpakningen, for selv om pakken så ut som den hadde vært med i en (av posten foretatt) kollisjonstest, var innholdet helt uskadet! [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Forøvrig synes jeg ideen med pins etc. høres fornuftig ut. Mvh Bjørn
×
×
  • Opprett ny...