Gå til innhold

Concorden


Gjest

Anbefalte innlegg

Glad den er tilbake [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Men har den ruter uteom paris - nyc, london - nyc?

Har alltid lurt på det.. [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror den fløy til Rio en gang i tiden, noe som ble til en scene i en James Bond-film. Ellers går den mye i chartertrafikk, gjerne sor å frakte folk som skal på cruise.

Husker vi hadde en Concorde med cruisepassasjerer her i Bergen et par ganger en sommer for noen år siden. En dag jeg var på jobb like i nærheten av Flesland hørte jeg et fly som laget en helt annen lyd enn det jeg var vant med, og da jeg så opp viste det seg at det var en Concorde som var på vei inn for landing.

[ 01-11-2001: Endret av: Øyvind H. Hansen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Concorede har jo veldig beskjeden rekkevidde til å være et intercontinentalt fly. Den flydde nok til Rio og Sydney ja, men ikke uten mellomlanding(er)

Er det ikke rundt 6500 km i rekkevidde ? m.a.o. det samme som Boieng 737-700

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Concorde har bland annet vært i gardemoen arlanda også et annet norsk flyplass ( husker ikke navnet på )

den har vært i kai tak sydney rio de janeiro ( de ALLER gamlegste fargene! )

BEVIS: http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=7299

bare si ifra hvis dere vil ha flere bilder [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Concord finnes det følgende kalsser: R, A, E og G.

Hvor R er den dyreste. Her ligger prisen på 64654 og 95289kr tur retur... billig mao [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Detter er fra Paris til New York... og så kommer billetten til Paris i tillegg [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

[ 21-11-2001: Endret av: Lars Chr. Hansen ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...