Øyvind Schou Johnslien Skrevet 4. mai 2008 Skrevet 4. mai 2008 Veit ikke hva slags standard som er vanlig ved spotting nær div flyplasser men jeg hadde uansett en kjempefin opplevelse på fredag. Ble bedt med på cruise med Jewel of the seas og under avreise fra Amsterdam var det knakende fint vær og ble sittende ute på øverste dekk ( med en god rødvin ) Under utfarten hørte jeg plutselig noen velkjente lyder av fly og det viste seg at vi gikk rett under innflyvinga til Schipol. Hva høyde flyene hadde over oss er jeg usikker på, men man så veldig godt både flytype og selskap. Di neste to timene mens vi seilte ut kanalen mot Rotterdam hadde vi utallige fly som passerte mer eller mindre rett over oss. Di kom stort sett parvis og utrolig jevnt og trutt mens rødvin og ett himmelsk måltid ble fortært i stekende sol. Jeg har aldri vært noe spotter, men hvis dette er normalt så melder jeg meg inn umiddelbart. Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 4. mai 2008 Skrevet 4. mai 2008 Jøss, dette hørtes jo ut som en særdeles flott båt tur! Som spotter får man ofte "nærkontakt" med flyene, man vil jo somoftes så nært innpå som mulig. At man får servert rødvin og mat hører vel med til skjeldenhetene, det går somoftes i egen matpakke eller en burger/pøle. Hvis du virkelig er glad i å spotte, ja da klarer du deg fint med en tørr matpakke og vann. Det er flyene som er opplevelsen! :grin: Men, litt appåtil er ikke noe å syte over, selv har jeg reist til litt mindre øyer rundt om i Hellas hvor flyplassene for kan ta store deler av øyen. Da blir man sittende å spise middag mens flyene suser bare noen hundre fot over hodet. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.