Ivar Skaugstad Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Forvirret og stressa skrudde den uerfarne piloten på en 737-maskin av Autoplioten. Landingen mislyktes og en nødlanding måtte foretas med skadet understell. http://www.tu.no/samferdsel/article158119.ece Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Stabell Kuloe Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 trodde ikke dette var mulig: "On approach, at approximately 500 feet agl, the crew were passed a message by ATC advising them of a company request to divert to Liverpool Airport." - lenge etter cleared to land får man beskjed om å divertere.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Er nok en del faktorer som spiller inn her, kanskje det rett og slett tok så lang tid å få bekreftet at værforholdene vær svært nær/under company minima? Dog, i 500fot er det kanskje litt sent, da er det bedre å være stille å la guttene der framme arbeide med sitt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aslak Iversen Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Jeg fløy en gang med en styrmann som da autopiloten koblet seg ut på ca 1000ft, ga seg til å spille piano på MCP i et forsøk på å få autopiloten og modene til å virke igjen. Han gikk 2 dots low før han fikk det på plass. Hele tiden var vi fullt visuellt med rullebanen, og alt han behøvde å gjøre var å fly skiten manuellt. Da jeg etter landing påpekte at dette ikke var det smarteste jeg hadde vært med på, så stormet han rasende ut av cockpit. 8000 timer+ styrmann. Tidligere kaptein, med trykk på "tidligere". TNT skipperen var på sin første virkelige CAT3 approach. Han har nok vært litt stressa, men det første du gjør når noe går tits up på en CAT3 er å gå rundt. Han goofet, men ATC burde aldri ha satt han i den situasjonen til å begynne med. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 Meget godt sagt Aslak! Med ref. til episoden du hadde opplevd, vi har de som håndflyr "hele tiden", og de som kun kobler ut autopiloten under taxing og short final.. :grin: Dog, dette var CATIII, så i mitt åsyn var det eneste riktige å kjøre throttle i gaugene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.