Gå til innhold

Trykket på feil knapp, slo av autopiloten!


Ivar Skaugstad

Anbefalte innlegg

Er nok en del faktorer som spiller inn her, kanskje det rett og slett tok så lang tid å få bekreftet at værforholdene vær svært nær/under company minima? Dog, i 500fot er det kanskje litt sent, da er det bedre å være stille å la guttene der framme arbeide med sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fløy en gang med en styrmann som da autopiloten koblet seg ut på ca 1000ft, ga seg til å spille piano på MCP i et forsøk på å få autopiloten og modene til å virke igjen. Han gikk 2 dots low før han fikk det på plass. Hele tiden var vi fullt visuellt med rullebanen, og alt han behøvde å gjøre var å fly skiten manuellt.

 

Da jeg etter landing påpekte at dette ikke var det smarteste jeg hadde vært med på, så stormet han rasende ut av cockpit. 8000 timer+ styrmann. Tidligere kaptein, med trykk på "tidligere".

 

TNT skipperen var på sin første virkelige CAT3 approach. Han har nok vært litt stressa, men det første du gjør når noe går tits up på en CAT3 er å gå rundt.

 

Han goofet, men ATC burde aldri ha satt han i den situasjonen til å begynne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...