Gå til innhold

Sammenslåinger innen luftfarten.


John Kolokotronis

Anbefalte innlegg

Ser tidligere tråd om sammenslåingen mellom Delta og Southwest, så leser jeg på Boarding.no om sammenslåingen mellom Vueling og Clickair. Er ikke det de to selskapene som er med å byr på Spanair?

 

http://www.boarding.no/art.asp?id=31074

 

Hvor sannsynlig er det at Norwegian kjøper opp Sterling iløpet av 2008/09?

 

Alitalia ryker vel helt sikkert med!

Olympic også!

Kanskje Aeroflot kjøper opp disse, eller klarer Air France/KLM å komme i mål?

 

SAS og Austrian innlemmes i Lufthansa, eller kanskje SAS kan fusjonere med Finnair og Icelandair?

 

Hvor blir det av Iberia?

 

Det er vel kanskje noen i forumet som jobber for noen av disse selskapene, hadde vært moro med tilbakemeldinger fra dere om hva dere tror skjer, ikke bare hva dere ønsker skal skje eller ikke skje!

 

Jeg tror at endel små selskaper kommer til å vokse frem gjøre det greit for så og fusjonere med større selskaper for å gi aksjonærene utbytte!

 

Håper mange i forumet kan melde seg på denne tråden, det kan bli moro og ta den frem igjen om et år eller to og se om noen av oss var inne på noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian kjöper Sterling skjer ikke. Alitalia blir nok kjöpt av AF-KLM' date=' Olympic kan jeg ikke si noe om da jeg ikke vet det. Austrian har vel ikke problemer med ökonomien sâ vidt jeg vet, men det kan vel Clamer uttale seg om da han er pilot i Austrian Arrows? [/quote']

 

Hvorfor kjøper ikke Norwegian opp Sterling? Islandingene har sagt at de bare skal være inne noen år for så og selge, og strukturen i Sterling virker noe lik Norwegian sin! At Bjørn Kjos har baller nok til et sånt triks er det vel ingen tvil om?

 

Neida Austrian har nok god økonomi og vel så det. Kanskje de kjøper opp CZA og Malev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterlig + Norwegian ??? NO WAY!!!

 

Austrian + Malev + CZA... Neppe!

 

Alitalia + AF/KLM... Tror ikke den går igennem. En af punkterne var, at begge de italienske regeringer skulle godkende købet. Og Silvio Berlusconi hudtalte allerede de tilbudet kom frem, at han ALDRIG ville godkende det. Så det køb ryger til jorden, og Alitalia forsvinder nok. Kansjke Air One vil overtage det. Tror ikke Aeroflot er interessant mere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterlig + Norwegian ??? NO WAY!!!

 

Austrian + Malev + CZA... Neppe!

 

Alitalia + AF/KLM... Tror ikke den går igennem. En af punkterne var' date=' at begge de italienske regeringer skulle godkende købet. Og Silvio Berlusconi hudtalte allerede de tilbudet kom frem, at han ALDRIG ville godkende det. Så det køb ryger til jorden, og Alitalia forsvinder nok. Kansjke Air One vil overtage det. Tror ikke Aeroflot er interessant mere. [/quote']

 

Hvorfor mener du at Norwegian ikke kommer til å kjøpe Sterling, jeg vil påstå at det virker som et strategisk godt kjøp, vel og merke om prisen er fornuftig!

Ikke vet jeg, men hvis ikke dette har vært et tema på styremøtene hos Norwegian så blir jeg overasket!

 

Silvio Berlusconi har ikke mange valg, å subsidiere Alitalia stoppes av EU. Så da gjenstår salg av selskapet helt eller oppstykket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sterling er uinteressant for Norwegian, Sterling har IKKE noe

å tilby Norwegian - som de ikke kan skaffe seg allerede. Maskinene

til Sterling er ikke spesiellt interessante, spesiellt ikke med

tanke på alle de nye B738 som er på vei inn til DY. Rutene til

Sterling er vel så som så. Eneste som vel er interessant er

noen av slot'ene, men så store som DY er nå - tror jeg det

er marginale fordeler for DY å overhodet vurdere NB.

 

Dersom DY overhodet skulle være interessert

i Sterling, måtte det i såfall å "plukke" opp restene etter en

evt. konkurs i Sterling. I løpet av ett til to år, er enten

Sterling lagt ned eller oppkjøpt (les: slukt) av et annet selskap

etter min mening. Sterling har en svært usikker fremtid,

og når den Islandske økonomiske boblen sprekker - ja da

går nok Sterling med i dragsuget så det holder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...