Otto A. Haaland Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 For noen dager siden fant jeg ut at jeg måtte bruke litt mer penger, og da falt valget på Space Shuttle Mission 2007. Blitt en del timer nå med trykking på ymse brytere for å få klossen opp til ISS, og tilbake. Tok litt bilder nå på side turen...Et utvalg her..eller..de som gikk an å bruke:-P Discovery på rampa T-20 sekunder. Etter liftoff fra tilskuerplass Vi er på vei oppover og her er et stemningsbilde fra crewet. I simulatoren rister det veldig når en er på vei oppover.. fancy:-) Instrumentpanelet mens vi er på vei oppover. Vi er i orbit, og sola er nok en gang på vei ned i horisonten. Her skal vi ned igjen og har begynt å kjøre gjennom en del sjekklister før deorbit burn. Her er det lasteromsdørene som er på vei igjen. Deorbit burn Og etter en varm reentry flyr vi her over Cape Canaveral og rullebanen vi skal inn på. Klossen glir et sykke til ut før den vender nesa tilbake mot rullebanen. Det var i grunnen de bildene som ble noe av..Ikke helt optimalt å bytte til photoshop mellom hvert screenshot, men maskina er nyformatert, så da ble det sånn. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Rett og slett lekkert, og herlig forfriskende med litt mer space shuttle-bilder - selv om jeg må innrømme jeg ikke forstår bæret av cockpiten i disse maskinene. :crazy: Ser gjerne fler bilder av denne, ved en senere anledning! Siter
Mads Hjemmen Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 FIne bilder. Dette er en egen simulator? Fungerer den i Vista? Kan man bruke joystick? Bra bilder! Siter
Eivind Tollerød Fosse Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Har sett litt på denne simulatoren selv. Virker stilig. Her er en link til siden deres: http://www.space-shuttle-mission.com/ For øvrig finnes også Orbiter som er en gratis romsimulator. Sikker mange som har prøvd den, men reklamerer litt for den også: http://orbit.medphys.ucl.ac.uk/orbit.html Eivind Siter
Otto A. Haaland Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Skrevet 23. mars 2008 Jeg kjører den fra Vista nå i hvertfall, så det skulle gå bra. Har orbiter og, og den er jo veldig bra siden den ikke begrenser seg til romferge og oppdrag utenfor jorda. Men liker alikavel detaljene til SSM2007. Er ikke bare å sette seg inn ta joysticken, throttle opp og fly av gårde her. Når du har kommet deg i bane, må du gjennom ymse sjekklister før du kan begynne å styre litt rundt, men du kan bruke joysticken da. Bruker den og til å styre RMS'en(robotarmen) når en skal jobbe med forskjellige ting man har hatt med seg ut i rommet. Men tar litt tid å sette seg inn i. Skal se om jeg kan få lagt ut noen flere bilder når jeg bare slutter med å jobbe hele tiden:-P Siter
Lars Hassel Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 tøffe bilder broren til Bjørnar;) dette må jeg si, fikk litt lyst til prøve dette selv, kansje jeg kan lykkes i og få broren din som copilot:P Mvh Lars Petter Hassel Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.