Otto A. Haaland Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Det er en regnfull morgen på Kjevik flyplass. Det er øvelse i skagerak, og i den forbindelse har vi besøk av den søte lille hjulvispen MH-53J Pavelow III. Denne dagen skal vi følge kysten oppover mot Lillesand, og så plukke opp et lag med Navy Seals som har vært ute på sjøen og trent på noe som vi selvølgelig ikke får vite så mye om. Etter å ha fått rotorbladene til å spinne, begynner vi å nærme oss avgang. Så bærer det avgårde Etter takeoff, kunne en som tilfeldigvis var ute på tur med bikkja på kjevikstranda fange opp dette bildet, i det Pavelowen flakset utover fjorden. Så har vi varoddbroa på venstre siden. Fått lov til å fly veldig lavt utover. Etter ei god stund med flyging like over bølgetoppene, som forøvrig ikke var særlig høye i dag, begynner vi å nærme oss stedet hvor vi skal plukke opp gummibåten. Seal laget har kamera med, og her er et par bilder fra dem da de ble plukka opp. Gummibåten nærmer seg for å kjøre opp rampen bak. Siktet inn, og nesten fremme. Alle som skal være ombord er ombord, og vi er klare for retur til Kjevik. Nærmer oss 04 på Kjevik, og ligger fortsatt lavt. Regnet har til slutt gitt seg, og det har blitt en del lysere ute. Hovertaxi til parkering. Og der var vi nede. Turen var avsluttet, og Seal laget gikk til debriefing, mens crew rakk frokosten i messa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Geir-Finstad Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Bra serie, og skikkelig digg heli og fly synes jeg..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik - C Varvik Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Den er verken søt eller liten den hjulvispen der Men den er flott, bildene er flott og du har jo laget en kjempe story. Ser frem til flere helikopter bilder her inne, flott med variasjon! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Premium Medlem Ernst K.Furuhatt Skrevet 7. mars 2008 Premium Medlem Del Skrevet 7. mars 2008 Diævelsk bra! Spennende story, tøff lyssetting og flott presentert. Nattbrille-effekten sett av "tredjeperson" ga en ekstra dimensjon til reportasjen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivar Skaugstad Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Artig historie til flotte bilder, slik vil vi se mer av! Takk skal du ha! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode Skibrek Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Fine bilder, men IFOR-painten er ikke reell. Det fikk ihvertfall jeg opplyst da jeg la ut noen bilder av samme maskin for ett år siden ca:) Men morsomt med nightvision,ja:) Hvordan får man de effektene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nicklas Winger Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Fine bilder' date=' men IFOR-painten er ikke reell. Det fikk ihvertfall jeg opplyst da jeg la ut noen bilder av samme maskin for ett år siden ca:) Men morsomt med nightvision,ja:) Hvordan får man de effektene? [/quote'] Photoshop Antar det er det han har brukt til å lage seal-kameraet også Forøvrig stilige bilder! =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otto A. Haaland Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2008 Hehe..takk for kommentarer og slikt:-) Har nok photoshoppa litt for å få til et par effekter ja. Veldig eksperimentell photoshopping da, for e visste ikke egentlig hva jeg ville ha. Men det gikk jo på et vis Natta! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.