Gå til innhold

På vinterøvelse med Hercules.


Anbefalte innlegg

  • Premium Medlem

Det har forbauset meg lenge at så få viser interesse for CS sin C-130X !!??

Jeg hadde denne i FS9, men den gamle PCen min klarte knapt å få den fra bakken. Nå har Captain Sim bygget ny Hercules (nesten) fra grunnen av, beregnet kun på FSX, og det er blitt en fantastisk modell! Merker INGEN dropp i frames, og den flyr som en drøm. Dåg er det noen bugs man bør være oppmerksom på, som for oss som har Creative lydkort. Der er det et driverproblem som CS jobber for å rette på, og inntil videre må man leve med noe redusert lydkvalitet. Men himmel og hav, det er nok av lyd å ta av, og jeg flyr med konstant ståpels i denne vannvittig realistiske arbeidshesten. Dessverre er det ingen norsk utgave til FSX, men vi har da våre venner i NATO som gladelig låner oss noen eksemplarer til årets vinterøvelse. Jeg ble med på en tur fra Bardufoss til Bodøø.

 

 

[color:#3333FF]Hercules [/color]

her1.jpg

her2.jpg

her3.jpg

her4.jpg

her5.jpg

her6.jpg

her7.jpg

her8.jpg

her9.jpg

her10.jpg

her11.jpg

her14.jpg

her15.jpg

her16.jpg

her17.jpg

her18.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

He he he, javisst, Einar kom meg til unnsetning på Keflavik. Han hadde med noe kraftig drivstoff som de lager i Beiarn. Kan brukes både på fly og i kaffen, så turen videre til Bodø gikk både hit og dit :grin: . I mellomtiden har jeg tatt brevkurs i "lastebil med propell", og dævven det er gøy. Denne Herc`en er virkelig et imponerende monster.

.....Og ja, jeg bruker Norway Quality Mesh og Norway Scenic, i tillegg til FEX.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Jada, dette er standard-grafikken på de fleste flight`ene. Frames er låst på 30, men jeg sjekker nesten aldri hva som oppnåes. Jevn flyt er mer viktig, og slik som her i Nord-Norge er det ikke noe problem, selv med masse skyer og varierende vær. På større flyplasser med mye AI-trafikk merker jeg at PCen jobber tyngre, men stort sett er det jevn flyt og flybare forhold.

 

Core 2 Duo, 3GHz, GeForce8800 GTS 640MB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Har ikke testet dette grundig, men merker ikke så stor forskjell med og uten "bloom". Men jeg flyr mest uten, siden jeg bruker Shockwaves 3D Light Redux, som lager noen fantastiske lyseffekter.

 

Og ja, du burde ikke ha noe problem med å oppnå tilsvarende grafikk som det jeg har :D .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

men u den ai'n din, er det noe du har lagga selv å om det er en mylighet å få tak i den??

 

.......sorry, det er den berømmelige AI-pakka til Steinar Grindstein. Han hjalp meg med å sette sammen denne på siste FS-treff i Bodø. Den er på mange GiG, og Steinar har jobbet med den i årevis!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du ikke har så mye eller ingen autogen trær. Jeg har også kommet frem til at FSX ser bedre ut uten trær. Synes trærne ødelegger en del for fly og fartsfølelsen' date=' kan være at de ser alt for store ut. [/quote']

 

Så sant! Men finnes det kanskje en addon som endrer størrelsen på de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Premium Medlem

Takk skal dere ha!

 

Ser at du ikke har så mye eller ingen autogen trær. Jeg har også kommet frem til at FSX ser bedre ut uten trær. Synes trærne ødelegger en del for fly og fartsfølelsen,

 

Jeg har ikke et fastlåst opplegg på lite trær. Forandrer autogen-behandlingen av trær etter hvor jeg flyr. I Nord-Norge synes jeg det passer med få trær, men når jeg flyr i Nord-Sverige bruker jeg tettpakkede furuskoger så langt øyet rekker.

 

Ellers synes jeg faktisk trær er veldig realistisk i FSX. Riktignok ser de unaturlig store ut, når man sammenligner flymodellene med trærne, men fra cockpit i lav høyde med f.eks. en heftig warbird, da gir det maks fartsopplevelse å se trærne suse forbi :grin: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...